onsdag 4 september 2019


De 7 Församlingarna 61,
Tusenårsriket följer efter Laodicea

1000

Den festmåltid Jesus talar om här är 1000 årsriket. Det rike där Jesus ska styra världen tillsammans med de sina.

Upp 3:20. Se jag har ställt mig vid dörren och bankar, om någon hör min röst och öppnar dörren skall jag gå in hos honom och äta middag [fest måltid] med honom och han med mig.

1000 årsriket kommer att bli en fantastisk tid och det kan liknas vid en festmåltid. Det är Jesus som ska bjuda på fest och festen är en bröllopsfest för det är bröllopet som äger rum, Bröllopet mellan Jesus och hans Brud, hans Församling.

Vi kan läsa om det här i Upp 19:5 – 19:9

Upp 19:5. Och en röst går ut från tronen som säger: Prisa vår Gud alla hans tjänare och de som ivrar för [fruktar] honom, de små och de stora.
Upp 19:6. Och jag hör som ljudet av en stor folkskara och som ljudet av mycket [många] vatten och som ljudet av en mäktig Åska, som säger: Halleluja, Jesus [Herren] Gud den allsmäktige regerar.
Upp 19:7. Jubla och lovprisa och ge ära till honom, för lammets bröllop kommer och hans brud [kvinna] gör sig i ordning.
Upp 19:8. Och hon får klä sig i fint linne, rent och skinande, för det finna linnet är de frikännande domarna för de heliga.
Upp 19:9. Och han säger till mig: Skriv, välsignade är de som är kallade till lammets bröllops middag. Och han säger till mig: Dessa ord är Guds sanna ord.

Det här kommer att inträffa när Jesus regerar och vi får alla vara kallade till Lammets bröllopsmåltid. Det är bara att ta emot Jesu som sin personlige frälsare.

Och eftersom vi idag är i Laodiceias tid så står vi alltså på tröskeln till att det här ska inträffa.

Karl Håkan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar