fredag 4 december 2020

Frälsningen 29, Frälsningen är för Evigt

 

Frälsningen 29,
Frälsningen är för Evigt
 

Frälsning kommer alltid att finnas. För den som söker sig till Jesus kommer Jesus alltid att stå med den öppna famnen. Det kan vi se här för det står ju att Portarna kommer ständigt att vara öppna.
 
Men givetvis finns det en gräns och det är att en person som söker sig till Jesus och tar emot frälsning han måste göra det medan han lever.
 
Upp 21:25. Och dess portar skall inte stängas på hela dygnet, för det skall inte vara natt där.
 
Man kan bli frälst när som helst, mitt på dagen, på kvällen, på natten, eller på morgonen. Det är samma frälsning. Det är genom Jesus. Han är vårt offerlamm som vi talat om i tidigare avsnitt. Han har tagit straffet i vårt ställe.
 
Och att Guds rike ska vara evigt det är något som vi också kan se på andra ställen i Bibeln. T ex.
 
Hes 39:28 Och de vet att jag är Jesus Guds son [Jashve Gud], i det jag uppenbarar dem för hedningarna [folken], och jag samlar in dem på deras mark och jag lämnar dem inte, för de skall vara där [för deras namn].
Hes 39:29 Och inte mera låter jag dölja mitt ansikte för dem, eftersom jag har utgjutit min ande över Israels folk [hus], säger Herren Jesus [Jashve].
 
Och det här som står om Israels folk i Hesekiel det gäller också Hedningarna som också ska söka sig till Jesus, vi läser om det i Sakarja.
 
Sak 8:20.  Så säger folkskarornas Jesus [Jashve Sebaot]: Folken kommer igen och återvänder till städerna, de är många.
Sak 8:21.  Och invånarna i den ena, gå till den andra, för att säga: Man har gått, du skall absolut gå till bön inför Jesus [Jashve] och tillbedjan [till bönen] till folkskarornas Jesus [Jashve Sebaot], jag går jag också.
Sak 8:22.  Och stora mängder av folk och många hedningar går för att söka [bedja till] folkskarornas Jesus [Jashve Sebaot] i Jerusalem och till bön inför Jesus [Jashve]
Sak 8:23.  Så säger folkskarornas Jesus [Jashve Sebaot]: I de dagarna låter han 10 människor från alla de gamla hedningarna hjälpa [stärka] dem, och han låter dem fånga en judisk man i armen [på kanten, fliken], för att säga: Vi följer ert folk, för vi har hört att Gud är hos ert folk.
 
Frälsningen finns alltid för individen så länge vi lever och Jesus kommer att upprätta sitt rike och det kommer att vara för Evigt både för Juda och Israel men också för alla andra folk.
 
Karl Håkan

 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar