lördag 4 februari 2023

230204 Jesu slutlig seger i olika Bibelställen

 

230204 
Jesu slutlig seger i olika Bibelställen
 

Det är inte bara ett Bibelställe som handlar om Jesu slutliga seger utan det finns återgivet på många ställen i Bibeln. Vi ska här titta på några av dem och vi börjar med Ps 2.
 
Ps 2:1.  Varför är hedningarna rasande och folk larmar om det värdelösa.
Ps 2:2.  Jordens konungar reser sig och furstarna rådslår tillsammans, på grund av [mot] Jesus [Jashve] och på grund av [mot] Messias [en smord].
Ps 2:3.  Låt oss slita av deras band och låt oss kasta av oss deras rep.
Ps 2:4.  Min Herre sitter i himmelen, han skrattar, han förlöjligar dem.
Ps 2:5.  Då talar han till dem i ilska och i sin vrede skakar han om [ansätter han] dem.
Ps 2:6.  För jag har insatt min konung på Sion, mitt heliga berg.
Ps 2:7.  Jag förkunnar Guds beslut, Jesus [Jashve], säger han, är min son, den jag födde dig den dagen.
Ps 2:8.  Begär från mig, och jag ger dig hedningarna [folken] som din arvedel [besittning] och din egendom intill jordens ändar.
Ps 2:9.  Du slår sönder dem med järn stav, som formade saker krossar du dem.
Ps 2:10.  Och nu konungar, i hans förstånd hans fostran [tuktan], led jorden.
Ps 2:11.  Tjäna Jesus [Jashve] så att man ser det [i vördnad, i rädsla] och gläd er så att ni skakar [skälver, genomilas].
Ps 2:12.  Beväpna dig med [Brinn för] renhet [sonen, arvtagaren, den älskade], vänd om från vrede [så att han inte är rasande], så att ni [och] inte går förlorade, för han brinner nästan som vore det med raseri, lycklig du som helt förtröstar på [har sin tillflykt till, hoppas på] honom.
I början här känner vi igen oss idag men i vers 10 – 12 ser vi hur det kommer bli till sist. Här ser vi vad som är slutet. Det är att de som leder världen tjänar Jesus. Och det är förknippat med glädje och renhet. Fusk korruption och lögner hör inte hemma i det samhälle som Jesus skapar.
 
Nästa Bibelställe som vi ska titta på är ett ställe som få förknippar med ändens tid, men det är just en profetia om Vad Gud kommer att göra.
 
1 Mos 1:26 <Trad:> Och Gud sade: Vi skall göra människan [Adam] till vår likhet som en av oss [som vårt blod], och de skall regera över havets fiskar och över himmelens fåglar och boskapsdjuren och över hela jorden och över alla krälande kräldjur [landdjur, smådjur] på jorden.
| <Alt:> Och Gud sade: Vi skall göra Adam [människan, den blodröde] som vår försoning genom vårt blod och de skall regera över det rytande och växande och i det väldiga namnets strålglans och i överflöd och på hela den fasta grunden och över allt sprudlande entusiastiskt liv på den fasta grunden.
1 Mos 1:27 <Trad:> Och Gud skapade människan [Adam] i sin likhet, i överensstämmelse med Gud skapade han honom, till man [hankön] och kvinna [honkön] skapade han dem.
| <Alt:> Och Gud skapade Adam [människan, den blodröde] i överensstämmelse med sig själv, genom Guds like [likhet, avbild] skapade han honom, till sanning och den vi skall genomborra [och förbannelse] skapade han dem.
1 Mos 1:28 <Trad:> Och Gud välsignade dem och sade till dem: Var fruktsamma och bli många och uppfyll jorden [landet, marken] och underkuva och regera över fiskarna i havet och över fåglarna i himmelen och över alla kräldjur på marken. 
| <Alt:> Och Gud välsignade dem och Gud sade till dem: Lär känna [var fruktsamma] och överflöda [bli många] och fullfölj den fasta grunden och som rena skall ni vara ödmjuka [stiga ner] i perioder av tillväxt och i det väldiga namnets strålglans i det myllrande livet på den fasta grunden [jorden].
1 Mos 1:29 <Trad:> Och Gud sade: Se jag har gett er alla växter [allt gräs] med säd [frö] att så, som är på hela markens yta och alla träd med frukt med frö för att så, är till föda för er.
| <Alt:> Och Gud sade: Se jag ger er all kraftfull avkomma som växer, till välsignelse för hela den fasta grundens uppenbarelse, och alla stadgar som i sig bär stabil frukt skall ni ta in.
1 Mos 1:30 <Trad:> Och för alla markens djur och för alla himmelens fåglar och för alla kräldjur på marken, som i sig har en levande själ, är allt grönt gräs [växter] till föda, och det blev så.
| <Alt:> Och för hela den fasta grundens liv och för hela det väldiga namnets strålglans och för allt som rör sig på den fasta grunden, välsignat i sin levande ande, är allt det spirande friska till att ta in, och det blev så.
1 Mos 1:31 | <Trad:> Och Gud såg på allt han hade gjort, och se det var mycket gott, och den 6:e dagen blev kväll och det blev morgon.
| <Alt:> Och Gud visade allt han hade gjort och se det var enormt bra, och den 6:e perioden blev vidgjord [angenäm] och var omhändertagen.
 
Det vi ser här är alltså ytterligare en beskrivning av Jesu seger, Det tillstånd när Gud genom sitt blod, alltså Jesu blod, ska skapa en människa som är lika Gud. Och det genom Jesu blodsoffer för våra synder.
 
Och som vi vet så har det offret redan ägt rum och redan får vi leva i Guds försoning men att det nämns här på slutet av Skapelsen är för att markera att det här är slutet, Jesu totala seger i hela mänskligheten.
 
Nästa Bibelord som jag skulle vilja ta upp är från berättelsen om Noa, som vi talat om tidigare så är händelsen när Noa går ut ur arken en profetia på vad som kommer att hända nu i änden.
 
1 mos 8:13 Och på det 601:a året i 1:a månaden, den 1:a, var det torrt [tomt, öde] från vatten [de vem som helst] på den fasta grunden [i landet, på jorden, på marken] och Noa tog bort taket [väderskyddet] på arken [lådan], och såg efter, och se markens [landets, jordens, mänsklighetens, den kvinnliga människan] yta [ansikte] var torr [tomt, öde].
1 mos 8:14 Och i 2:a månaden [det nya, nyårsfesten] på 27:e dagen [tiden, säsongen] i månaden [det nya, nyårsfesten] var den fasta grunden [landet, jorden, marken] torr.
1 mos 8:15 Och Gud talade till Noa, han sade till honom:
1 mos 8:16 Gå ut [För ut, Frambringa] från arken [lådan] du och din hustru [kvinna] och dina söner och dina söners hustrur [kvinnor] med dig.
1 mos 8:17 <Trad:> Alla djur som är med dig, alla varelser bland fåglarna och bland boskapsdjuren och bland alla landdjur som rör sig på marken, låt dem gå ut med dig och överflöda jorden och föröka sig och bli många på jorden.
| <Alt:> Allt levande som är med dig, från hela evangeliet [alla människor] i detta strålande, genom de fogliga och genom de svärmande som svärmar på den fasta grunden, låt dem strömma ut med dig och överflöda på den fasta grunden och bära frukt [öka] och bli många på den fasta grunden.
1 mos 8:18 Och Noa gick ut och hans söner och hans hustru [kvinna] och hans söners hustrur [kvinnor] med honom.
1 mos 8:19 Alla varelser [levande, djur], alla landdjur [kräldjur, de svärmande] och alla fåglar [det strålande], alla som rör sig på den fasta grunden [jorden, landet, marken], efter sina släkten [folkslag, familjer], gick ut ur arken [lådan, bröstet].
1 mos 8:20 <Trad:> Och Noa byggde ett altare åt Jashve och han tog av alla rena boskapsdjur och av alla rena fåglar och han offrade offren på altaret.
| <Alt:> Och Herren [Noa] skapade förståelse för offret som hör till Jesus och han tog emot alla tysta [fogliga] som han lät rena och alla strålande [de undflyende] som han lät rena och han förintade ondskan genom offret.
| <Alt 2:> Och Herren byggde ett altare till Jesus [Jashve] och han tog ondskan från alla boskapsdjur som han lät göra rena och från alla fåglar och han förintade ondskan på altaret.
1 mos 8:21 <Trad:> Och Jashve andades in den välbehagliga doften. Och Jashve sade detta till sitt hjärta: Det här är fel, jag skall ta bort markens förbannelse framöver, den som beror på människan, för människan är ond från sin barndom. Jag skall inte mera döda alla varelser som jag har gjort.
| <Alt:> Och Jesus [Jashve] blåste ut en vilsam ande [atmosfär, doft]. Och Jesus [Jashve] sade till sitt hjärta: Det är fel, jag tar bort mänsklighetens förbannelse i fortsättningen, som ett resultat av den blodröde [Adam], för den blodrödes [Adam] hjärta är en herde för sina barn. Jag tar vidare bort allt levandes vidare förstörelse, såsom han välsignat mitt verk.
1 mos 8:22 <Trad:> Aldrig under jordens alla dagar skall sådd och skörd och köld och värme och sommar och vinter och dag och natt, ta slut.
| <Alt:> Aldrig under den fasta grundens [landets] alla dagar kommer styrka och förgrening och tystnad och ånger [medkänsla] och höjdpunkt och mogenhet och liv och tillbakagång [cyklisitet], ta slut.
 
Här kan vi i 1 mos 8:13 läsa om det som hände 1967 när Israel fick hela sitt land tillbaka. När land var översvämmat så visar det att hedningarna hade ockuperat det och Judarna var fördrivna. Under tiden så växte tron på Jesus i den Krista Kyrkan och det representeras i berättelsen av Arken som flyter uppe på vattnet, på Hedna havet. Och när land var torrt så visar det alltså att Judarna på nytt äger sitt land och alltså hela landet här vers 13. Och det inträffade som sagt 1967.
 
Och i nästa vers ser vi att Bibeln på nytt skriver att land är torrt, men nu 56 dagar senare. Och som ofta så motsvarar 1 dag 1 år och då kommer vi till 2023, alltså i år och då ska alltså Noa gå ut ur arken. Noa är en Jesus symbol och att Noa lämnar arken motsvarar alltså att Jesus lämnar sin Kyrka, något som vi kan se idag när den Kristna kyrkan blir mer och mer tom och vilsen. Men Jesus finns alltså kvar och hans församling finns alltså kvar det är bara det att den lämnar den officiella kyrkan. Något som vi också ser idag när väckelsen går fram i nya konstellationer.
 
I 1 mos 8:20 kan vi läsa om hur Noa offrar på altaret och antingen står det för en förföljelse som kommer att komma och drabba de sanna och Ande fyllda Kristna, eller så står det helt enkelt för att Jesu försoning här ska gälla för de som gått med Noa ut ur Arken.
 
Och i fortsättningen ser vi hur Jahve, alltså vår Gud, blir nöjd och hur han lovar att aldrig mer upprepa översvämningen, och nu gäller alltså Jesu försoning och mänskligheten har blivit räddad och så kommer det alltså att förbli.
 
Näst Bibelord som jag tänkte ta upp är Psalm 123 och 124 enligt viss så visar de det som ska hända 2023 och 2024.
 
Ps 123:1. En vallfartssång. Jag lyfter mina ögon till dig som bor i himmelen.
Ps 123:2. Se, som slavarnas ögon är riktade mot deras herre, och som slavinnornas ögon är riktade mot deras föreståndarinna, så är vår bön [hängivenhet, klagan], våra ögon mot [till] vår Gud alltid.
Ps 123:3. Ge oss nåd Jesus [Jashve], ge oss nåd, för vi har rikligt mättats med förstörelse [förakt, skam].
Ps 123:4. Vår själ har fyllts övernog [väldigt], av högmodig respektlöshet, de högdragnas [stoltas] fördärvande [hån].
 
Ps 124:1. En vallfarts sång, som kom till David. Om inte Jesus [Jashve] hade existerat för oss, säger man, oh, Israel.
Ps 124:2. Om inte Jesus [Jashve] hade existerat för oss, genom att han fullgjorde vårt mänskliga [Adams] offer.
Ps 124:3. Då hade vårt liv varit i våra synder, i gravar. Nu, här, är hans son.
Ps 124:4. Då hade vattnet översvämmat oss, arvedelen hade passerat bort, vår själs offer [dess ström hade gått fram över våra själar].
Ps 124:5. Då hade de kokande [svallande] vattnen gått över våra själar.
Ps 124:6. Prisa Jesus [Jashve], han tog bort det vi lades till last [orsakade], han har rivit sönder deras anklagelser.
Ps 124:7. Vår själ är som en fågel, som räddas från snärjarnas snara. Snarorna krossade han och vi räddades.
Ps 124:8. Vår hjälp är i Jesu [Jashves] namn, som har gjort himmel [är ett väldigt namn] och jord [en fast grund].
 
Här ser vi i Ps 123, alltså motsvarande i år, hur Israel vänder sig till Jesus och ber om nåd, efter all den förföljelse och förakt som de blivit utsatta för.
 
Och i Ps 124, alltså motsvarande nästa år, ser vi hur de blivit räddade och hur de konstaterar att om inte Jesus räddat dem hade de gått under. Hedningarna, vattnet hade översvämmat dem.
 
Det här visar alltså på den förlåtelse som Judarna kommer att få när de vänder sig till Jesus och hur det som idag verkar omöjligt då kommer att lösa sig.
 
Nästa Bibelord som jag vill ta upp är Hes 39.
 
Hes 39:17 Och du människoson [Adams son] så säger herren Jesus [Jashve], han säger åt fåglarna, alla med vingar, och åt alla fältets [åkerns] djur. Ni skall församla er, och de kommer. Ni skall samla er från runt omkring, för mitt offer som jag offrar åt er, ett stort offer på mitt berg, Israel, och ni skall äta kött och ni skall dricka blod.
Hes 39:18 Ni skall äta stormäns kött och dricka jordens regenters blod, hjortar, lam och bockar, oxar, alla Basans feta djur.
Hes 39:19 Och ni skall äta fett och bli mätta och ni skall dricka blod, som er förmån [som druckna], av mitt offer som jag offrade åt er.
Hes 39:20 Och ni skall bli mätta av min måltid, hästar och skaror av mäktiga män och alla krigsmän, säger Herren Jesus [Jashve].
Hes 39:21 Och jag lägger min härlighet i hedningarna [folken] och alla hedningar [folk] ser att det är mitt sätt [min dom, min mening, min rätt] som jag förverkligat och min kraft [hand] som jag lagt [gjort] i [på] dem.
Hes 39:22 Och Israels* folk [hus] förstår, att jag är Jesus Guds son [Jashve Gud], från den dagen och därefter.
{* Israel= Guds uppreste, Guds upprättade, Guds rättvisa, regerar som Gud}
Hes 39:23 Och det vet [förstår] hedningarna [folken], för Israels folk [hus] uppenbarade sin synd, att de förrått mig, så att jag dolde mitt ansikte för dem, och så att jag gav dem i deras fienders [prövningens] hand och de föll alla för svärd.
Hes 39:24 I likhet med deras ruttenhet [ohederlighet] och som deras synd gjorde jag mot dem, och jag dolde mitt ansikte för dem.
Hes 39:25 Men säger Herren Jesus [Jashve]: Nu tar jag tillbaka Jakobs [den lögnaktige, hälfångaren, ersättaren] exil och jag förbarmar mig över hela Israels folk [hus] och jag nitälskar för mitt heliga namn.
Hes 39:26 Och de förlåts det de skämts över och all deras synd som fört dem bort från mig, i det de återvänder till sin mark med trygghet och utan bävan.
Hes 39:27 I det jag återför dem från folken och jag samlar dem från deras fienders land och jag helgas i dem, inför många hedningars [folks] ögon.
Hes 39:28 Och de vet att jag är Jesus Guds son [Jashve Gud], i det jag uppenbarar dem för hedningarna [folken], och jag samlar in dem på deras mark och jag lämnar dem inte, för de skall vara där [för deras namn].
Hes 39:29 Och inte mera låter jag dölja mitt ansikte för dem, eftersom jag har utgjutit min ande över Israels folk [hus], säger Herren Jesus [Jashve].
 
I Hes 39:17 – 20 kan vi läsa om den Ande kamp som vi ser idag där mörkrets andar kommer att övervinnas av Guds Andar och en kraft av Guds Ande kommer att breda ut sig över hela jorden.
 
Och vi ser hur Hedningarna ska bli frälsta men också hur Israel ska ta emot Jesus. Det som vi kunde läsa om också i Ps 123 och 124. Och de kommer att konstatera att Jesus är Guds son och Jesus kommer att vara med dem för all framtid.
 
Och om vi läser i Upp 19 så hittar vi en liknande formulering och där ser vi också vad som ska hända men nu mera ur Hedningarnas synvinkel.
 
Upp 19:17. Och jag ser en ängel [budbärare] som står i [vid] solen och som ropar med väldig röst och säger till alla fåglar som flyger på himmelens höjd: Kom hit och samla er till den store Gudens festmåltid.
Upp 19:18. För att äta [inta] kungars kroppar [köttsliga och mänskliga natur] och officerares kroppar [köttsliga och mänskliga natur] och mäktigas kroppar [köttsliga och mänskliga natur] och hästars kroppar [köttsliga och mänskliga natur] och de som är placerade under dem, och alla fria och trälar [tjänare] och små och storas kroppar [köttsliga och mänskliga natur].
Upp 19:19. Och jag ser vilddjuret och jordens härskare [kungar] och deras härar, samlade för att föra krig mot honom som sitter på hästen och mot hans här.
Upp 19:20. Och vilddjuret grips och med honom den falske profeten [lögnprofeten], han som åstadkommer tecken inför honom, med vilka han bedrar dem som mottagit vilddjurets kod [märke, prägling, kännetecken]och som dyrkar [avgudar, älskar] hans bild, de två kastas levande i eld sjön som brinner med svavel.
Upp 19:21. Och de övriga de dödas med svärdet, hans som sitter på hästen, det som utgår ur hans mun, och alla fåglarna blir fyllda av deras kroppar [köttsliga och mänskliga natur].
Upp 20:1. Och jag ser en ängel [budbärare] som kommer ner från himlen och som håller avgrundens [dödsrikets] nyckel och en väldig boja i sin hand.
Upp 20:2. Och han tar fast draken [ormen] den gamle ormen, som är Djävulen och Satan och han binder honom för tusen år.
Upp 20:3. Och han kastar honom i avgrunden [dödsriket] och låser om honom och förseglar dessutom om honom, för att han inte skall kunna bedra folken mera, tills de tusen åren har gått. Därefter skall han befrias en kort tid.
 
Här ser vi hur den här Ande kampen och hur den ska leda till att Vilddjuret, alltså Globalisterna och deras anhang, tillika med Islam, Den Falske profeten, kommer att kastas i sjön som Brinner med Svavel. De kommer alltså att för all framtid tappa sitt inflytande och få sin dom.
 
Och vi ser också hur Satan ska låstas in för 1000 år. Och här kommer alltså det som kallas 1000 års riket.
 
Och 1000 års riket kan vi läsa om i Upp 20:4.
 
Upp 20:4. Och jag ser troner, och de själar som halshuggits [blivit avhuggna] på grund av Jesu vittnesbörd och på grund av Guds ord och som inte dyrkar [älskar, vördar] vilddjuret och inte hans bild och inte accepterat koden [märket, präglingen, kännetecknet] på sin panna och på sin hand, de sitter på dem och domsrätt [dom] ges till dem, och de lever och de regerar med Kristus de tusen åren.
Upp 20:5. Men de övriga döda kommer inte till liv [liv igen] förrän de tusen åren fullbordats. Detta är den första uppståndelsen.
Upp 20:6. Välsignad och helig är den som har del i den första uppståndelsen till liv, på dessa har den andra döden ingen makt, utan de skall vara Guds och Kristi präster och kommer att regera med honom i tusen år.
 
De som kommer att regera under 1000 års riket är de som inte böjt sig för Vilddjuret, alltså den PK och Globalist Anda som finns i det här samhället utan tagit avstånd från den även om det innebär uteslutande och problem. Och den här Andan finns också på TV och på Internet, alltså Vilddjurets bild och kod. Vilket många idag inte ser utan låter sig förföras. Här gäller det att veta vad man tittar på, på TV och Internet så att man inte ser på PK sidor och Vildjurets sidor.
 
Och låt oss nu också titta på Jesu egna ord om änden och när han kommer.
 
Luk 21:24. Och de skall falla för svärdsegg och de skall bli förda i fångenskap till alla hednafolk [folk, nationer] och Jerusalem kommer att vara sönder trampat av hedningarna [folken, nationerna] tills hedningarnas [folkens, nationernas] tider är fullföljda [uppfyllda, slutförda].
 
Vers 24 handlar om Israels fördrivning, som började när Romarna intog Jerusalem och förstörde Templet, och den kommer att vara tills Hedningarnas tider är slut.
 
Luk 21:25. Och det skall bli tecken [mirakel] i solen och månen och stjärnorna [stjärnkonstellationerna] och över jorden [värden], folkens [hedningarnas, nationernas] vilsenhet [knipa, bryderi, rådlöshet] på grund av det som hörs från havet [havets eko, havets dån] och sjögången [böljandet].
Luk 21:26. Från människornas ande löshet [and-löshet, livlöshet, uppgivande av anden] av fruktan och inför det som kommer [förväntade straff], för de himmelska krafterna [makterna] kommer att skakas [bli upprörda, vackla].
 
Här ser vi det som ska föregå att Jesus kommer. Det är tecken på himlen, i solen, månen och stjärnorna, alltså i den andliga värden. Men också på Jorden för människorna kommer att vara vilsna av det som hörs från havet, Alltså hedningarnas värld, alltså vår värld. Och vi ser där idag hur det är lögnen som har tagit över våra massmedia. Likaså kommer det att gå vågor i tillvaron. Den är inte fast. De som styr har inte full kontroll på läget. Och vi ser också Ande löshet och fruktan inför det som ska komma. Och det är också som idag. Och här ser vi också att det är andemakterna som ska kämpa, för vi ser hur himmelens krafter skakar. Och då kommer Jesus.
.
Luk 21:27. Och då kommer de att se Människosonens [Adams sons] kommande [framträdande, trädande in] bland molnen [i diset] med kraft [makt] och väldig härlighet [ära, heder].
Luk 21:28. Det här kommer först, och från detta kommer det att hända [bli till, födas]. Räta då på er och lyft upp era huvuden för er frälsning [förlossning, befrielse] närmar sig.
 
Och man kommer att se, ja skönja honom bland molnen, och då ska vi räta på oss för då kommer vår frälsning. Det här är som när han for upp som vi kan läsa om i Apg 1.  Och man frågar sig naturligtvis vad som kommer att hända rent konkret, och hur det här kommer att upplevas, men det får vi snart se för Jesus kommer mycket snart. Det är också bra att här veta att luften, skyn i Bibeln också står för Andevärlden.
 
Luk 21:29. Och han berättar för dem jämförelsen [liknelsen]: Se på fikonträdet och alla träd.
Luk 21:30. När ni ser att de slår ut, då vet ni att nu är sommaren nära.
Luk 21:31. Och på det viset, när ni ser dessa saker hända, vet ni att Guds rike [regeringstid, suveränitet] är nära.
Luk 21:32. Jag säger er med säkerhet att detta släckte [generationen, nationen, folket, tidsåldern] skall inte nå sitt slut [passera, förgås] förrän allt ju händer [föds, kommer, sker].
 
Den här jämförelsen med Fikonträdet brukar de allra flesta se som en profetia om Israels återuppståndelse. Och det har vi ju set idag. Och vi kan också idag se att Jesu löfte om att folket Israel ska bestå till den tid har fullföljts. Mot alla odds finns Israels folk kvar och Jesus har kunnat samla dem och Israels land har knoppats ja t o m slagit ut och står där idag som ett eget land, styrt av Israels barn.
 
Luk 21:36. Var vakna och be hela tiden så att ni då skall anses ha rätt [värdiga, passande, förtjänta] att slippa allt detta som är planerat att hända och att ni skall få stå intill [framför] människosonen [Adams son].
 
Men i alla dessa tider som är svåra ska man hålla sig till Jesus.
 
Men vad kommer att hända sedan när Jesus kommit, Jo det kan vi se i Mat 24 där vi har en parallellt Bibelställe.
 
Mat 24:45. Förstår du, varför man skall vara den pålitlige och kloke tjänaren som då tjänar sin herre med omsorg och ger föda till de andra i tid.
Mat 24:46. Välsignad är den tjänare [slav] som då hans herre kommer, finner att de gör på det viset.
Mat 24:47. Med visshet säger jag er att han kommer att sätta honom över all sin egendom.
 
De som varit trogna och gjort Jesu vilja kommer att blir välsignade och här känner vi igen det som vi läste om 1000 års riket i Upp 20:4.
 
Om vi nu sammanfattar det vi läst så kan vi alltså se att Gud ska skapa en människa som är som han själv och det genom Jesu blod, Genom att födas på nytt i Jesus. Och det är en människa som är man och kvinna, Alltså Jesus och hans brud, församlingen. Och det ske på slutet av 6:e dagen, alltså de 6:e årtusendet, där vi är nu och innan 1000 års riket börjar, alltså den 7:e dagen. Och det här har Gud lagt in i sin Bibel redan i det 1 kapitlet. Så viktigt och fundamentalt anser Gud det vara
 
Och så kan vi titta på berättelsen om Noa där vi kan konstatera att tiden när Noa går ut ur arken motsvara det år vi har i år och vi ser hur våra kyrkor allt mer förlorar tron. Och det som består är en Ande fylld tro oberoende av Kyrkor. Och om Jesus kommer i år liksom Noa alltså går ut ur arken motsvarande i år det får vi se. Men något stort är på gång. Och om det kommer att innehålla förföljelse av de kristna är alltså något som vi också får se snart. Men då gäller det att vara nära Jesus för han kommer att ta hand om oss.
 
Psalm 2 talade också om för oss att det är Jesu ord som kommer att styra de som regerar världen, Och det är ju samma som vi kunde läsa om 1000 års riket i Upp 20:4, De som regerar kommer att göra det ihop med Jesus.
 
I Ps 123 och 124 kunde vi läsa tidsförloppet ur Israels synvinkel och hur de kommer att ropa till Jesus och han kommer att rädda dem. Något som vi också kunde se när vi läste i Hes 39.
 
I Upp 19 kunde vi läsa om den Ande kamp som ska föregå Jesu seger. Alltså det vi ser idag. Och hur Jesus kommer att segra och Globaliststyret och detta PK som vi har idag kommer att kastas i den Brinnande sjön tillsammans med Islam. Och som vi skrev tidigare så kommer de som inte böjt sig för Globalisterna och PK att vara de som ska regera världen i 1000 år tillsammans med Jesus.
 
Det här är vad jag har fått ut när jag har läst profetiorna i Bibeln och snart får vi se om det blir så här eller vad som kommer att hända. Men att Jesus är den som alla ska tillbe det såg vi när vi läste om Glashavet i Upp 15 och hur det var tecknet på att alla knän ska böja sig och tillbe Jesus. Alltså när världen är genomskinlig, som den ju är idag då vet vi att alla ska komma att tillbe Jesus.
 
Karl Håkan
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar