onsdag 3 juli 2019


Jesu seger 202,
Summering 24,
Jesu Budskap är viktigt


Jesu ord ger välsignelse. Profetian i Bibeln ger välsignelse. Gud vill att när vi lever i honom ska vi vara välsignade.


Jesu seger 162, Profetian ger välsignelse

Det är välsignat att läsa profetian. Då vet man ju var man är i tiden och förstår varför tiden är som den är.

Upp 22:7. Se, jag kommer snart [plötsligt], välsignad är den som tar vara på profetians ord, i den här boken.


Jesu seger 164, Profetians budskap ska spridas i vår tid

Profetian är viktigt att predika i vår tid. Tiden för Jesu återkomst och Guds rike är nära och det är viktigt att få ut det som står i Bibeln om vår tid. Ja hela Guds plan och var vi är, måst höras idag.

Upp 22:10. Och han säger till mig: Försegla inte den här bokens profetias ord, för tiden är nära.


Jesu seger 166, Jesus ska ge oss vår lön för ett troget arbete

När Jesus kommer får vi lön. Den som är trogen kommer att bli satt över mera. I dagens samhälle är vi uteslutna men i Guds rike är det vi som hålls utanför idag, som kommer att bestämma.

Upp 22:12. Och se jag kommer snart och för att ge min lön, från mig till en var, såsom hans gärning [arbete] är.


Jesu seger 145, Lagen är lika för alla

Det kan vi se när vi läser Upp 21:21 är att alla Portarna är en pärla. De är inte olika och portarna motsvarar gamla förbundet. Alltså är lagen lika för alla.

Upp 21:21. Och de 12 portarna är 12 pärlor, varje port är av en pärla. Och stadens gata är av rent guld, som genomskinligt glas.


Jesu seger 170, Innanför eller utanför

Det är den stora frågan. Ska vi få vara med i Guds frälsning eller ska vi hamna utanför. Det är en så viktig fråga att Jesus tar upp det tre gånger i de här 2 sista kapitlen.

Upp 22:15. Men utanför är hundarna [de onda och orena människorna] och trollkarlarna [förgiftarna] och horkarlarna [de manliga prostituerade, de otuktiga] och mördarna och avgudadyrkarna och alla som älskar och som nyttjar lögn.


Jesu seger 171, Jesus har vittnat för oss genom sina sändebud

Vi kan inte alla få änglabesök för att lära känna Jesus, men hela Bibeln är full av vittnesbörd om Jesus och vad han betyder. Och Jesu Ande talar i vårt hjärta om Jesu Evangelium och hans verk.

Upp 22:16. Jag Jesus har sänt [sänder] min ängel [sändebud] för att vittna om detta för er i församlingen. Jag är Davids rot och stam, den strålande morgon stjärnan.


Jesu seger 172, Jesus uppfyller profetiorna

Jesus härstammar från David, det kan vi se i de släkttavlor som finns i Evangelierna om Jesus.

Det här är viktigt för det ingick i Guds profetia, att Messias, Guds son, skulle komma från David.

Upp 22:16. Jag Jesus sänder min ängel [sändebud] för att vittna om detta för er i församlingen. Jag är Davids rot och stam, den strålande morgon stjärnan.


Karl Håkan




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar