torsdag 10 februari 2022

Jesu ord om änden, Summering 6, I väntan på Jesu kommande

Jesu ord om änden, 
Summering 6
I väntan på Jesu kommande


Men även om Jesus kommer mycket snart så har han alltså inte kommit än, och vad ska vi då göra medan vi väntar på hans kommande.
 
Det ord Jesus ger oss är att vi ska Vaka och Be, att vaka är att se vad som händer runt omkring så att vi är beredda. Och genom Bön ska vi ha kanalen öppen med Jesus så att vi kan vara i hans vilja och höra hans ord.
 
Det finns de som säger att man ska Fasta och Be men det säger alltså inte Jesus, han säger att vi ska Vaka och Be. Och själv brukar jag täna på Bibelordet där Jesus säger att så länga jag är hos dem ska de inte fasta, och för egen del så upplever jag att Jesus är hos mig. Han är i mig, han är omkring mig, ja han är min kompis och han och jag delar allt i livet. Tänk vilken Jesus vi har.
 
Och vi ska vara den Gode tjänaren. Det är det Jesus tycker är viktigt, Och det gäller alltså att vara uthållig så att man fortsätter att göra det Jesus vill tills han kommer.
 
Jesu ord om änden 31, Var hos Jesus
 
Vad ska vi då göra i denna sista tid när allt är så hemskt, Jo vi ska vara nära Jesus Bedja och vara öppna för vad han vill.
 
På så vis är vi vakna. På så vis håller vi våra lampor lysande och fyller på med färsk olja från Jesus med Bibelläsning och Bön.
 
Luk 21:36. Var vakna och be hela tiden så att ni då skall anses ha rätt [värdiga, passande, förtjänta] att slippa allt detta som är planerat att hända och att ni skall få stå intill [framför] människosonen [Adams son].
 
nk:
https://minjesus.blogspot.com/2022/01/jesu-ord-om-anden-31-var-hos-jesus.html
 
 
Jesu ord om änden 32 , Jesus är vår Herde
 
Ett bra sätt att se på det tillstånd som Jesus vill att vi ska vara i är att se Jesus som vår Herde och då kan vi läsa den 23 Psalmen, där vi verkligen får möta Jesus som vår Herde.
 
Luk 21:36. Var vakna och be hela tiden så att ni då skall anses ha rätt [värdiga, passande, förtjänta] att slippa allt detta som är planerat att hända och att ni skall få stå intill [framför] människosonen [Adams son].
 
Länk:
https://minjesus.blogspot.com/2022/01/jesu-ord-om-anden-32-jesus-ar-var-herde.html
 
 
Jesu ord om änden 33, Det finns vakna kristna och vilseförda kristna idag
 
I dagens kyrkor finns två typer av Kristna. De som ser tiden och att Jesus kommer snart och de som tycker att allt är som vanligt,
 
Vi kan läsa om de här två församlingarna i Breven i Upp 2 och 3.
 
Mat 24:40. Då kommer två att vara på åkern [fältet, marken], den ene tas emot [erhåller närhet, tas med] och den andre lämnas [sänds bort, läggs åt sidan].
Mat 24:41. Två mal på kvarnen, den ena tas emot [erhåller närhet, tas med] den andre lämnas [sänds bort, läggs åt sidan].
Mat 24:42. Var därför vakna eftersom ni inte vet vilken timme som er Jesus [Herre, Jashve] kommer.
Mat 24:43. Och som ni förstår, om herren i huset hade vetat vid vilket vakt lag som tjuven kommer, då vakar han ju och låter det naturligtvis inte ske att man tar sig in i hans hus.
Mat 24:44. Därför skall ni också vara beredda, eftersom det inte är den timmen som ni menar, som Människosonen [Adams son] träder fram [kommer].
 
Länk:
https://minjesus.blogspot.com/2022/01/jesu-ord-om-anden-33-det-finns-vakna.html
 
 
Jesu ord om änden 34, Den gode tjänaren
 
Man ska sköta sig och göra det Jesus vill, Man ska vara den Gode tjänaren för då är man alltid beredd när Jesus kommer och han kommer att se det.
 
Men Jesus ser ju allt alltid och därför ska man alltid göra det Jesus vill.
 
Mat 24:45. Förstår du, varför man skall vara den pålitlige och kloke tjänaren som då tjänar sin herre med omsorg och ger föda till de andra i tid.
 
Länk:
https://minjesus.blogspot.com/2022/01/jesu-ord-om-anden-34-den-gode-tjanaren.html
 
 
Jesu ord om änden 35, Den gode tjänaren blir satt över allt
 
Man ska sköta sig och göra det Jesus vill, Och då kommer Jesus att sätta en över allt han äger. Ja så står det och vad det innebär i praktivken kan man kanske se när man läser Upp 20:4 som handlar om 1000 års riket. Alltså tiden efter det Jesus kommit.
 
Mat 24:45. Förstår du, varför man skall vara den pålitlige och kloke tjänaren som då tjänar sin herre med omsorg och ger föda till de andra i tid.
 
Länk:
https://minjesus.blogspot.com/2022/01/jesu-ord-om-anden-35-den-gode-tjanaren.html
 
Jesu ord om änden 36, Den onde tjänaren
 
Motsatsen är alltså den onde tjänaren, den som inte bryr sig, som gör livet lätt för sig och strunar i andra ja även dem han ska  ta hand om.
 
Mat 24:45. Förstår du, varför man skall vara den pålitlige och kloke tjänaren som då tjänar sin herre med omsorg och ger föda till de andra i tid.
 
Länk:
https://minjesus.blogspot.com/2022/01/jesu-ord-om-anden-36-den-onde-tjanaren.html
 
Jesu ord om änden 37, Den onde tjänaren ska huggas ner
 
Gud kommer att utplåna ondskan genom att utplåna de som står för den. Den onde tjänaren kommer att huggas ner.
 
Mat 24:45. Förstår du, varför man skall vara den pålitlige och kloke tjänaren som då tjänar sin herre med omsorg och ger föda till de andra i tid.
 
Länk:
https://minjesus.blogspot.com/2022/01/jesu-ord-om-anden-37-den-onde-tjanaren.html
 
 
Karl Håkan
 

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar