onsdag 5 juni 2019


Jesu seger 174,
Kom Jesus vi behöver dig


Snart kommer Jesus och det är honom vi behöver i vår tid.

Vi ser idag omkring oss hur allt faller ihop, Hur onda andra tar över mer och mer av vår tillvaro speciellt här i Sverige. Så vi får Ropa med ordet här i Uppenbarelseboken. Kom. Ja kom Jesus vi behöver dig.

Upp 22:17. Och anden och bruden säger: Kom. Och den som hör säger kom, och den som törstar kommer, och den som vill, mottar livets vatten fritt [gratis].


I vår tid behöver vi speciellt Jesus. Så förvriden som tillvaron är.

Och vi kan se hur Jesus kommer i Upp 19:8

Upp 19:11. Och jag ser himlen öppnad och se en vit [strålande] häst och han som sitter på den kallas trovärdig och sann, och han dömer i, och strider för, rättfärdighet.
Upp 19:12. Och hans ögon är som en elds flamma och på hans huvud är många [mycket] kronor och han har ett namn skrivet, som ingen förstår [vet], utom han själv.
Upp 19:13. Och han är klädd i kläder doppade i blod och namnet hans är Guds ord.
Upp 19:14. Och hären i himmelen följer honom på vita [skinande] hästar, iklädda fint linne, vitt [skinande] och rent.

Jesus är den som offrade sitt blod för oss. Han är sanning. Och hela Andehären i Himlen står på Jesu sida.

Sedan är det så att samtidigt som vi får vänta på Jesus så finns han alltid hos oss.

Joh 14:19. Ytterligare lite och världen ser mig inte mera, men ni skall se mig, eftersom jag lever och ni skall leva.
Joh 14:20. På den dagen skall ni veta [förstå], att jag är i min Fader och ni är i mig och jag i er.

Jesus är hos oss redan nu, ja han är t o m i oss som Kristna.

Så därför får vi alltid ropa på Jesus för vi känner alltid att vi vill ha mer av honom. Och snart kommer han och upprättar sitt rike mitt ibland oss.

Karl Håkan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar