tisdag 14 september 2021

Guds frälsningsplan 224, Hela jordens yta kommer att bli befriad

 
Guds frälsningsplan 224,
Hela jordens yta kommer att bli befriad
 

När Jesus har kommit och hans styr kommer beslutsfattandet ske så långt ner som möjligt och det kommer att tillämpas överallt på Jorden.  Och det som ska hälla ihop de olika delarna är tron på Jesus.
 
1 mos 11:9 <Trad:> På grund av det här fick den namnet Babel [i förvirring, genom blandning], för där förvirrade [blandade] Jesus [Jashve] alla jordens språk och från det stället spred han ut dem över hela jordens yta.
| <Alt:> På grund av detta så kallades det Babel [mat, i överflöd], för Jesu [Jashves] namn översvämmade hela den fasta grundens ande, och på grund av Jesus [Jashves] spreds den ut, hela den fasta grundens offer gestalt [karaktär].
 
Och det här att hela jorden är med i det här är en viktig princip för lämnar man något då kommer där igen att växa fram ett nytt Vilddjur, en stat som har som syfte att lägga de andra under sig och förse sig.
 
Sedan kan man fråga att om alla är fria och besluten fattas långt ner och varje Stat bestämmer själv etc. Vem kan då se till att det blir så här. Jo det är Jesus. Det är hans Ande som skall råda överallt. Utan den Anden kommer det inte att fungera.
 
Var och en, alla måste vara fyllda av Guds Ande och göra Guds vilja, Och speciellt de som bestämmer, Här kan vi läsa Upp 20:4 och 1000 års riket.
 
Upp 20:4. Och jag ser troner, och de själar som halshuggits [blivit avhuggna] på grund av Jesu vittnesbörd och på grund av Guds ord och som inte dyrkar [älskar, vördar] vilddjuret och inte hans bild och inte mottar märket [präglingen] på sin panna och på sin hand, de sitter på dem och domsrätt [dom] ges till dem, och de lever och de regerar med Kristus de tusen åren.
 
Och vi kan också läsa sista delen av Ps 2
 
Ps 2:10. Och nu konungar, i hans förstånd hans fostran [tuktan], led jorden.
Ps 2:11. Tjäna Jesus [Jashve] så att man ser det [i vördnad, i rädsla] och gläd er så att ni skakar [skälver, genomilas].
Ps 2:12. Beväpna dig med [Brinn för] renhet [sonen, arvtagaren, den älskade], vänd om från vrede [så att han inte är rasande], så att ni [och] inte går förlorade, för han brinner nästan som vore det med raseri, lycklig du som helt förtröstar på [har sin tillflykt till, hoppas på] honom.
 
Och vi kan också läsa det här i brevet till Laodicea
 
Upp 3:14. Och skriv till Laodiceernas församlings ängel [budbärare]. Han som är Amen, det pålitliga och sanna vittnet, begynnelsen på Guds skapelse, säger:
Upp 3:15. Jag vet ditt handlande [arbete, slit], att du inte är kall och inte heller varm, jag skulle önska att du vore kall eller varm.
Upp 3:16. Således eftersom du är ljum och inte kall och inte heller varm, vill jag spy ut dig ur min mun.
Upp 3:17. Eftersom du säger att jag är rik och jag har välstånd och ingen saknad har jag. Och du vet inte att du är eländig [prövad, lidande] och ömklig [eländig, beklagansvärd] och fattig och blind och naken.
Upp 3:18. Jag råder dig att köpa hos mig guld renat i eld, så att du blir rik, och vita [skinande] kläder för att klä dig, så att inte din nakenhets skam [vanära, smuts, korrumperade] syns, och ögonsalva till att salva in dina ögon så att du kan [för du skall] se.
Upp 3:19. Alla som jag älskar, tillrättavisar [varnar] jag och fostrar [lär upp, agar], var alltså ivrig och ändra dig [omvänd dig].
Upp 3:20. Se jag har ställt mig vid dörren och bankar, om någon hör min röst och öppnar dörren skall jag gå in hos honom och äta middag [fest måltid] med honom och han med mig.
Upp 3:21. Den som segrar han skall få sitta med mig på min tron, som jag också sitter med min fader på hans tron.
Upp 3:22. Den som har öra han hör vad anden säger till församlingarna.
 
Det är väldigt intressant att läsa om Laodicea församling som alltså är den sista. Och alltså den som gäller nu. Laodicea betyder folkstyre och alltså Demokrati. Det är det som gäller här och det är ju det vi har här i väst. Man säger att om man bara har demokrati och väljer med allmänna val så blir allt bra.
 
Men man ser idag att det inte fungerar. Korruption och falskhet och manipulation av valen tar över och Medierna blir propagandamedel. Man kan alltså konstatera att bara ha folkstyre fungerar inte.
 
För att det ska fungera måste Jesus komma in. Hans ord måste gälla, Styret måste vara rent, Jesu principer måste gälla. Och media måste vara öppna och ärliga. Det går inte med media som blir propaganda centraler och ett styre som är korrupt.
 
Genom att läsa Upp 20:4 ihop med Upp 3:21 så ser man att det är de som alltså har demokrati ihop med Jesu ord och sätt att leva som kommer att sitta med honom på troner och styra i 1000 års riket. Det är alltså Det här vi ser här också när Jesus i Babelstorns berättelsen sprider ut var och en till sitt och återställer det goda styret där han är med.
 
 
Karl Håkan
 

 
 
 
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar