måndag 5 augusti 2019


De 7 Församlingarna 31,
Islams framgång är ett tecken på att Jesus kommer snart


Morgonstjärnan är något som kommer precis innan Jesu tillkommelse. Jesus ska ge morgonstjärnan åt Tyatira, alltså åt Islam. Det är märkligt, nu på slutet har alltså Gud medvetet låtit Islam komma fram, precis innan Jesus kommer.

Och naturligtvis har Gud ett syfte med det här och det är, som vi skrivit tidigare, att slå på vår västvärld som håller på att förfalla. Som håller på att moraliskt ruttna.

Upp 2:28. Och jag skall ge honom morgonstjärnan.


Morgonstjärnan är i själva verket Planeten Venus, som går upp över horisonten, strax innan soluppgången.

När Solen lyser på planeten blir det ett så starkt ljus, att det nästan ser ut som det är Solen själv som kommer upp. Och det här kommer alltså i samband med Soluppgången och är ett tecken på att Solen snart går upp. Och för den som inte är uppmärksam kan man tro att det är själva solen. Men det är alltså fel. Det är bara en planet. Precis som Islam som påstår sig har sanningen och livet men inte har det.

Soluppgången är Jesu kommande. Då börjar det verkliga livet för människan. När Jesus regerar och det är det vi väntar på.

Karl Håkan



2 kommentarer:

  1. Tackar för din bloggsida, jag läser din blogg varje dag. Det har jag gjort i många år.

    Vi behöver lite Guds ord varje dag, precis som min Mamma sa till mig när jag var ung.

    Vi behöver alla se till att Gud finns med i våra liv, i allt vad vi gör. Jag brukar säga till mig själv och mina nära och kära, ”att jag vandrar med Gud”. Med lite glimten i ögat säger jag följande när jag åker bil, ”jag åker med Gud”.
    Närvaron av Gud stärker oss i vardagen, det är därför jag läser din blogg varje dag.

    Jag tackar åter igen för din blogg om vår levande Gud…..

    Vänliga hälsningar Dan Mattsson, Kopparberg

    SvaraRadera
  2. Tack för uppmuntran. Man behöver höra sådant här ibland, när man kämpar på, att det finns människor som uppskattar det man gör.

    Karl Håkan

    SvaraRadera