tisdag 13 augusti 2019


De 7 Församlingarna 39,
Reformationskyrkorna är en sovande församling som inte förstår när Jesus ska komma


Det är det sorgliga med den här församlingen. Vi har den mitt ibland oss idag, men den förstår inte att vi är i ändens tid.

Upp 3:3. Alltså, kom ihåg på vilket sätt du mottog och du hörde [hör] och ta vara på och omvänd dig. Om du alltså inte vaknar kommer jag till dig som en tjuv och du vet verkligen inte vilken timme [tid] jag kommer till dig.


Jag pratade för några år sedan med en Präst i Svenska Kyrkan och han tillhör alltså den här typen av församling, Reformationskyrkan. Jag beskrev för honom att snart kommer Jesus. Vi är i den sita tiden.

Men det ansåg inte han. Han ansåg att allt var som vanligt. Vi skulle ha det som alla generationer har haft det. Inget kommer att hända nu, utan Jesus dröjer.

Det är alltså det vi ser här. Så här är det på många håll. Ingen talar om ändens tid i Den Svenska kyrkan, allt är som vanligt så som det alltid har varit. Och så här ska det vara med Sardes, enligt profetian, de ska inte se att Jesus snart kommer, så än en gång så ser vi att ordet stämmer. Jesus visste hur det skulle bli.

Karl Håkan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar