torsdag 8 augusti 2019


De 7 Församlingarna 34,
Profetian är bevis på att Jesus finns



Åter får vi se att Profetian har ett budskap och det gäller att höra det. Och i det här kan vi alltså se att Jesus finns. Hans budskap har ju gått i uppfyllelse. Han visste hur det skulle bli, och det kan ingen människa säga, bara en Gud som är Evig.

Upp 2:29. Den som har öra han hör vad anden säger till församlingarna.


När vi har läst orden om Tyatira här så har vi sett att det är dagsaktuella saker. Det är saker som händer mitt ibland oss idag. Och Jesus vill att vi skulle se det här för att vi inte ska bli förskräckta utan veta att han är med oss även i denna svåra tid, som vi ser runt omkring oss idag.

Vi kan läsa om hur Gud själv förklarar att han är Gud och ingen annan finns som klarar av att säga det som kommer.

Jes 46:9.  Kom ihåg den väldige [väldigheterna, väldigheternas början], han [den] från urminnes tid [evigheten], för jag är Gud, och det finns ingen mera Gud, och jag är änden.
Jes 46:10.  Den som låter förklara från början det som kommer, och det som ännu inte har gjorts. Jag säger: Jag gav råd, man kommer att göra så, för all glädje [totalt välbefinnande] kommer jag att göra.

Jesus lever och han är vår Gud som kan leda oss även in i framtiden för han vet den och inte bara vet, han styr den. Gud är Evig, och hans verk är Evigt och livet i Jesus är Evigt.

Karl Håkan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar