torsdag 5 mars 2020


De 2 Vilddjuren 13,
Det är viktigt att vi hör vad Anden säger

Det är viktigt att vi är öppna för vad Anden säger, att vi lyssnar när Gud talar. Vi ser det här med den så kallade Kreationismen som gjort till sin uppgift att bekämpa Evolutionsteorin.

Idag ser vi att Evolutionsteorin var rätt. Med gener, och genkartor har vi bevisen. Och därmed står det klart att dessa som drev Kreationismen inte hade lyssnat till Gud utan förledde hela Kristenheten.

Och bland annat har det lett till att vi kristna har blivit betraktade som mindre vetande, i stället för att lyfta fram Guds frälsningsplan för mänskligheten som i sin helhet finns beskriven här i de första kapitlen i Bibeln. Och som med sin exakthet och skriven för så länge sedan bevisar Guds existens och makt.

Upp 13:9. Om någon har öra, han hör [han lyssnar].


Det är inte alltid lätt att gå Guds väg, Det fodras bön och lyhördhet. Och vi får ropa till Gud att han leder oss rätt. Men en sak är viktig i alla de här sammanhangen och det är att vi är Ärliga. Att vi inte innerst inne tror en sak och inför varandra säger något annat. För den typen av falskhet avskyr Gud.

När man går till honom med sina problem och sina tvivel då kommer han att styra och leder oss ut ur tvivel och problem på den sanna vägen. På den stadiga grunden. Och det blir inget mänskligt hopkok, modell Kreationismen som vi idag kan se som ett exempel på det totala misslyckandet.

Och som exempel här vill jag ta min egen upplevelse där jag vid c:a 25 års ålder, satt framför Bibeln och bad och sa till Gud. Du vet att jag inte får ihop de här första kapitlen i Bibeln. Skapelseberättelsen som den fysiska skapelsen fungerar helt enkelt inte.

Vad ska jag göra, Ska jag riva ut de här sidorna ur Bibeln. Och Gud svarade mig: Läs.

Och jag började läsa från 1 Mos 1:1 och då öppnade Gud mina ögon så att jag såg att det som stod där var den Andliga skapelsen. Alltså hur Gud under de senaste 6000 åren han frälst människan.

Där allt började med Totalt andligt mörker, men hur Gud tände det andliga ljuset. Där Jesus kom den 4 dagen som det stora ljuset. Och där Gud nu här kommit fram till slutet av den 6:e dagen ock snart kommer Jesus och Guds totala frälsning för mänskligheten, där Gud kommer att göra oss till sin avbild.

Och mellan allt det här etc, får vi se land, Alltså Israels land och folk komma fram. Vi får se livet i havet, alltså hur frälsningen kom till hedningarna etc. Land är ju Israel och havet är hedningarna. Här finns hela Guds frälsnings plan och den stämmer.

Det är det här som är det verkliga Budskapet i 1 Mos 1. Men tyvärr är det fördolt för de flesta kristna idag. Och här går folk och undrar om Gud finns, och här finns beviset. Guds frälsningsplan så som den står här har uppfyllts, för Gud är kapabel både att ge profetior och att uppfylla dem.

Det är en Gud det och det är vår Gud. Waow!!! Vilken Gud vi har.

Karl Håkan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar