onsdag 4 augusti 2021

Guds frälsningsplan 183, Att bita av sig tungan

 
Guds frälsningsplan 183,
Att bita av sig tungan


 
Här hade jag skrivit en fortsättning på förra artikeln där jag tagit upp andra aspekter runt Corona viruset, Vaccinet mm. Men jag väljer här att stryka den artikeln och det med hänvisning till Bibelordet nedan i Upp 16:10.
 
Upp 16:10 Och den 5:e ängeln [budbäraren] tömmer sin skål på vilddjurets tron och följden blir att hans rike förmörkades och de bet sönder sina tungor [bet fast sina tungor, lade tand för tunga] av våndan [slitet, lidandet, det hårda arbetet].
Upp 16:11 Och de förtalar [smädar] då himmelens Gud på grund av sina våndor [jobbigheter, lidanden] och på grund av sina varhärdar [kräftsvulster, sår, bölder] och vänder inte om från [ångrar inte, omprövar inte] sina gärningar [handlande, slit].
 
Här kan vi läsa om hur de bet sönder sin tungor, alltså inte vågade sägas sin mening. Och det är det jag upplever i den här frågan. Vi är idag i Vilddjurets rike och Censuren sprider sig som ett mörker och den tid är förbi när man kan säga vad men vill utan konsekvenser.
 
Gud må förlåta mig här men Jesus har ju uppmanat oss att också vara listiga och inte gå rakt i fiendens fällor.
 
Hur som helst så pekade också här slutsatserna av artikeln som alltså är frivilligt bortcensurerad fram mot 2023.
 
Karl Håkan

 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar