onsdag 11 augusti 2021

Guds frälsningsplan 190, Genom Jesus löses alla problem med miljön

Guds frälsningsplan 190,
Genom Jesus löses alla problem med miljön


 
Här i sista meningen i den alternativa översättningen ser vi att Jesus kommer också att lösa klimatkrisen. Ja genom honom kommer all miljökris att bli löst på ett bra och fungerande sätt.
 
1 mos 8:21 <Trad:> Och Jashve andades in den välbehagliga doften. Och Jashve sade detta till sitt hjärta: Det här är fel, jag skall ta bort markens förbannelse framöver, den som beror på människan, för människan är ond från sin barndom. Jag skall inte mera döda alla varelser som jag har gjort.
| <Alt:> Och Jesus [Jashve] blåste ut en vilsam ande [atmosfär, doft]. Och Jesus [Jashve] sade till sitt hjärta: Det är fel, jag tar bort mänsklighetens förbannelse i fortsättningen, som ett resultat av den blodröde [Adam], för den blodrödes [Adam] hjärta är en herde för sina barn. Jag tar vidare bort allt levandes vidare förstörelse, såsom han välsignat mitt verk.
 
Det är många Kristna som inte förstått det här. Och vi ser flera kyrkor som engagerar sig i miljöfrågorna idag. Men eftersom hela miljödebatten bygger på en massa förutfattade meningar och lögner, i stället för att sakligt och ärligt bena ut fakta och handla efter kunskap. Så kommer man inte fram idag.
 
Det här stirrandet som man möter i massmedia, verkar mera vara till för att skapa en panikstämning i tillvaron så att vissa krafter kan få fritt spelrum för sin agenda, som inte verkar var till mänsklighetens fromma.
 
Så länge människorna drivs av egenintressen och lögner och propaganda får styra så kommer ingen lösning på miljöproblemen. Men den dag Jesus tar över och hans sanning och ärlighet och öppenhet får ta över då kommer allt det här att lösas naturligt.
 
Som Kristna kan man alltså se fram mot Jesu kommande också som lösningen på miljöproblemen.
 
Karl Håkan
 

 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar