onsdag 22 december 2021

Jesu ord om änden 5, Det viktigaste är att inte bli förförd

 

Jesu ord om änden 5, 
Det viktigaste är att inte bli förförd
 

Ändens tid kommer att bli en tid av förförelse.  Det är det första och som jag förstår också det viktigaste av Jesu budskap.
 
Och ser vi till den tid vi lever i idag så känner vi verkligen att det är förförelse. Men blir förvånad när man hör nyheterna och vad de innehåller, men också vad de inte innehåller.
 
Och det här gäller ju inte bara SVT och deras program utan också de stora tidningarna. Hela det officiella nyhetssystemet är synkat efter den propaganda som man vill ha ut.
 
 
 
Mat 24:4. Och Jesus svarar: Se till att ingen förför [bedrar, bedårar, lurar] er.
Mat 24:5. För många skall framträda i mitt namn och säga: Jag är Kristus [Messias]. Och många skall bli lurade.
 
Mark 13:5. Och Jesus svara dem då: Det viktigaste att säga är att ni ser upp [får ögonen på], så att ingen blir lurad.
Mark 13:6. För många kommer att komma i mitt namn och de säger att jag är han och de kommer att lura [bedra] många.
 
Luk 21:8. Och han säger: Var förståndiga, låt er inte förföras [bedras, luras, bedåras], för många kommer att komma under mitt namn, och säga: Det är jag [och därför säga: Jag är] och tiden har kommit, ni skall då inte följa [gå efter] dem.
 
Men som väl är finns det fortfarande alternativa medier som tar upp en annan vinkling och man får kontinuerligt titta på dem så att man är uppdaterad i vad som egentligen händer.
 
Och vad är det man då försöker få alla att tro. Jo att det är nu tiden är inne och han som ska rädda världen och människorna, eller snarare det systemen som ska rädda människorna är nu här och vi ska ta emot det.
 
Men när man hör dessa locktoner så låter de falska och man undrar vad som egentligen är på gång.
 
En sak är dock säker och det är att det är en intensiv förförelse vi ser just nu.
 
Karl Håkan
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar