lördag 24 mars 2018


Ändetiden 387,
Alla folk tar emot Jesus



Alla folk tar emot Jesus, Hedningarna som det står här och som är alla folk utom Israel. Att Israel också gör det ser vi i nästa vers.

Men i den här versen talas det speciellt om Hedningarna, de som inte är Judar, och där ska alltså väckelsen gå fram.

Hes 39:21 Och jag lägger min härlighet i hedningarna [folken] och alla hedningar [folk] ser att det är mitt sätt [min dom, min mening, min rätt] som jag förverkligat och min kraft [hand] som jag lagt [gjort] i [på] dem.


Frälsningen ska bli total. Det är här de ska ske. Efter det vi läst om Gaza remsan och Gogs alla försök att förinta Israel så ska alltså den här totala frälsningen komma till Hedningarna. De som inte är Judar. Och de ska förstå att det är Jesus.

Och de ska förstå att det är Jesus som har rätten. Det är han som är sanningen. Och det han gjort med Israel är rätt. Det är det som ska göras.

Karl Håkan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar