lördag 10 mars 2018


Ändetiden 373,
Människan ödelägger sin bror


Det är det Gud tycker. Gud vill inte ha den här typen av verksamhet. Det här där människor dödar människor.

Det är ju bröder som dödar bröder.

Så därför sätter Gud stop på det här.

Hes 38:21.  Och jag ropar på alla ödelagda berg, säger Herren Jesus [Jashve], människan ödelägger sin bror.
Hes 38:22.  Och jag låter döma honom i pest [i ord] och i blod och översvämmande regn och stora brinnande hagel stenar och jag regnar svavel på honom och på hans hop och på de många folken som är med honom.
Hes 38:23.  Och jag gör mig stor och jag helgar mig och jag skall bli känd inför många hedningars [folks] ögon och de förstår att jag är Jesus [Jashve].


Det får vara nog säger Gud. Och Gud själv är den som försvarar Israel. Och Gog går under i blod och hagel och svavel.

För Gud är Israel hans folk och när någon angriper Israel så slår Gud själv tillbaka. Och det är alltså det vi sett vid de krig som varit. Gud är med Israel och ger dem seger.

Och ser man uppräkningen här så känner man igen mycket av det som är i en modern krigsföring.

Och att Gud hjälper, går in i allas medvetande. Och därmed vet vi att det finns en Gud och det är Israels Gud

Karl Håkan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar