onsdag 14 mars 2018


Ändetiden 377,
Profetian om Messiasväckelsen


Här står det att Jesus ska låta sitt heliga namn bli känt i Israel.

Och idag ser vi hur messiasväckelsen går fram. Det är ett tecken, vi är här i profetian. Gud håller på att frälsa Israel.

Hes 39:7 Och jag skall låta mitt heliga namn bli känt i Israel*, och jag skall inte låta mitt heliga namn bli vanhelgat mera, och folken ska [må] förstå att jag Jesus [Jashve] är helig i Israel.
{Israel = Guds uppreste, Guds upprättade, Guds rättvisa, regerar som Gud}


Idag är det en mäktig Messiasväckelse i Israel. För några 10 tal år sedan fanns nästan ingen som trodde på Jesus. Men nu finns det åtskilliga församlingar och problemet för dem är att hitta tillräckligt stora lokaler, för det är väckelse nu i Israel.

Förr var Jesus något som var förknippat med de Kristna som man bara hade negativa upplevelser av, förföljelser och liknande.

Men nu är alltså väckelsen i full gång och jag har hört siffror på så mycket som upp till 500 000 judar som är Messiastroende och tror på Jesus. Det är fantastiskt så ytterligare en profetia går alltså i uppfyllelse inför våra ögon.

Gud är trofast och han håller sitt ord.

Karl Håkan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar