fredag 9 mars 2018


Ändetiden 372,
Det är för att föra folk till tro som Gog finns där


Gog är till för att folk ska helgas, få tro på Gud. För man ser att trotts väldiga arméer så har Israels fiender inte lyckats, för Gud har varit med Israel.

Och det här som vi läser om här det ingår i ändens tid. Det är nu Gud ska Frälsa hela världen. Det är nu Gud ska upprätta Israel för evig tid. Det här är Den Dag Gud har talat om genom sina profeter.

Hes 38:16.  Och du drar över Israel, mitt folk, som ett moln, för att inta [översvämma] landet. I kommande dagar skall jag få dig att komma över mitt land, för att folken skall få kunskap från dig, genom att de låter sig helgas, när de ser dig Gog.
Hes 38:17.  Så säger Herren Jesus [Jashve]: Du är den som jag har talat om, i gångna dagar, till mina tjänare Israels profeter, i profeternas dagar, de omgångar [år] som kommer med dig över dem.
Hes 38:18.  Och det sker i de dagarna att Gog då [på dagen] kommer över ditt blod, Israel [Guds uppreste, Guds upprättade, Guds rättvisa, regerar som Gud], säger Herren Jesus [Jashve]. Då stiger min vrede upp inom mig.
Hes 38:19.  Och i min iver min eldiga öppenhjärtighet, har jag talat om den dagen. Det blir en stor omskakning [jordbävning] över [på] Israels land.
Hes 38:20.  Och havets fiskar och himmelens fåglar och markens djur och alla krälande kräldjur på marken och alla människorna [Adam], som är på markens yta, de skakar, och bergen slås ner och branterna faller ner, och alla murar fäller du till marken.


När Gog kommer då stiger Guds vrede. Israel är hans folk och han försvarar dem.

Ja det blir mäktigt, det blir så hela jorden andligt sätt skakar. Alla Andemakter skakar och alla Hedningar skakar, ja allt skakar. Och vi får se, kanske blir det också en fysisk jordbävning.

Och det här är alltså Guds dag. Den Stora Dagen när han frälser hela världen. Och när han frälser Israel.

Karl Håkan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar