tisdag 24 april 2018


Ändetiden 411,
Summering,
Kyrkan under vredens tid



Den 7:e skålen hälls i luften, alltså i Andevärlden och den får ta del av Guds Vrede.

Det vi får se är att Evangelisationen av Världen är färdig och skakar av Guds kraft.

Luften var på den tiden en symbol på Andevärlden, man ansåg att Andarna fanns i lufthavet bland molnen.


Ändetiden 264, Kyrkans uppgift är fullgjord

Guds budskap här är att det är färdigt. Det är Evangelisationen av Jorden som nu är klar. Och Evangeliet har gått fram som en åska, som en jordbävning och vänt upp och ner på hela tillvaron.


Ändetiden 265, Guds skapelse är färdig

Det som är färdigt är Guds skapelse. Vi har här i profetian nått den punkt där Gud har gjort människan till sin avbild. Det vi läser om i 1 Mos 1:26, Människan är nu befriad i Jesu blod. Frälst, Guds mål är nått.


Ändetiden 266, Vår tid är unik på grund av Evangelium

Den förändring av tillvaron som vi ser nu i änden det är det största förändring som skett i hela historien. Under hela mänsklighetens historia har inge sådant hänt som händer nu och som kommer att hända nu i änden. Och det är Guds välsignelse genom evangelium som gjort allt det här.


Ändetiden 267, Gud skakar om vår tid

Gud skakar totalt om vår tid. Och det här kan vi läsa om på flera ställen i Bibeln. Låt oss titta på Upp 6:12 - 17.

Där ser vi hur Gud genomför vårt moderna samhälle. T o m himlen blir förändrad. Ja allt. Och många gömmer sig, som det är idag i våra Kyrkor. Där man inte känner igen sig i vårt samhälle.

Men Gud verkar alltså också i det här, och det är hans vilja som sker och kommer att ske.


Ändetiden 268, Kyrkan ska delas i 3 något som redan skett

När Gud är färdig med Kyrkan då har den blivit tre delar. Och vi kan konstatera att idag består Kristendomen av tre stora delar.

Vilka delar är det då. Ja idag är de Kristna delade i Katoliker, Protestanter och Grekiskt ortodoxa.

Är det den här delningen Gud talar om eller skall det dyka upp någon annan framöver. T ex för eller emot Judarna.


Ändetiden 269, Statskyrkorna ska försvinna

Folkets städer faller, och folkets städer syftar i det här sammanhanget på stadskyrkorna som alltså också enligt profetian ska falla. Och det är det vi ser idag.


Ändetiden 270, Udda läror kommer att försvinna

Inte bara stadskyrkorna kommer att falla, också udda läror kommer att försvinna, det säger profetian.


Ändetiden 271, Normupplösning, Fastheten i Kyrka och Samhälle löses upp

Och ingen fasthet finns mera. Det är också som dagens samhälle där alla normer har upplösts. Och allt fast försvunnit.

Ändetiden 272, Guds kraft slår sönder men vattnar också till välsignelse

Men Gud kommer att gripa in och slå sönder det här samhället som har lämnat hans väg.

Vi kan läsa om hagel som faller från himlen och som väger 30 kg.



Ändetiden 273, Plågorna ger ingen frälsning

Men det är inte plågorna i sig som frälser. Men de pekar ut vad som är fel, genom in dom och straff.


Ändetiden 274, När Haglet smälter

Men när Haglet som det står om i Bibeln smältervattnar det marken och då växer det på nytt. Och Livet spirar på nytt i det som var dött.

Och det är alltså så här Gud vill ha det. Det ska vara liv och frälsning och frihet.


Karl Håkan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar