måndag 30 april 2018


Ändetiden 417,
Summering,
1000 årsriket


1000 år
det sätt som vi kan läsa att Gud avslutar sin skapelse i 1 Mos 1:1 – 2:3 med 1 vilodag, där allt var perfekt. Så kommer Gud att avsluta den Andliga skapelsen som ju ska vara i 6000 år, med 1000 år av fred och frid över människorna, när han ska styra jorden genom de som tror på honom, 1000 år för varje dag i skapelse berättelsen.

Under de här 1000 åren tiden kommer Satan att vara fängslad och det som han står för är borta.


Ändetiden 348, 1000 årsriket

Här i Upp 20:4 ser vi 1000 årsriket beskrivet. Det som alltså ska komma efter det att Gud är färdig med människan till sin avbild.

Och att det är så ser vi här i beskrivningen, för de som regerar ska regera ihop med Jesus. Det är alltså Jesus som ska regera.


Ändetiden 349, De som behandlas som döda i dagens massmedia ska styra 1000 årsriket

De som regerar i 1000 årsriket, det är de som blir uteslutna ur massmedia samhället idag.

De som är som döda i dagen samhälle. Inte får yttra sig utan bara görs ner. Det är de som ska komma fram, det är de som ska styra.

Vi ser Trump som var helt nedgjord i massmedia, men han regerar nu i USA. Och det är kanske så det ska bli.


Ändetiden 350, I 1000 årsriket skall det vara Demokrati

Det styre som vi ska ha under 1000 årsriket, det är ett Demokratiskt styre.

Det här ser vi när vi läser om 1000 årsriket i Upp 20:4 och kombinerar det med att läsa om Laodicea i Upp 3:14 - 22.


Ändetiden 351, Jesu rena lära ska prägla styrelsen av 1000 årsriket

Vi läste i förra avsnittet om att Laodicea som går Guds väg, och förändrar sin demokrati till det Gud vill ha, är en bra bild på 1000 årsriket. Vi skall köpa Jesu Guld renat i eld.

Och så kommer det alltså att bli i 1000 års riket.


Ändetiden 352, I 1000 årsriket finns Förlåtelse

I Jesus är alla fel förlåtna. Förlåtelsen är viktig, det är den som gör att vi kan se ut som Jesus, ha hans vita kläder. Få hans försoning.

Och förlåtelse är viktigt i ett fungerande samhälle.


Ändetiden 353, 1000 årsriket ska vara transparant

Censur, PK, Tillrättalagda nyheter. Den typen av tänkande hör inte hemma i 1000 årsriket.


Ändetiden 354, Vad är den första uppståndelsen

Vilka som ska vara med i den första uppståndelsen har alltid intresserat folk. Vi läste i Upp 20:4 om de som styrde i 1000 årsriket och vi konstaterade att det var de som inte hade låtit sig förföras av Vilddjuret på TV och på internet.

Och det är alltså de som är med i den första uppståndelsen. De som tror på Jesus.


Ändetiden 355, I Jesus finns evigt liv

I Jesus finns evigt liv. Det är det vi ser när vi läser de här versarna. De som regerade med Kristus de 1000 åren det var de som spridit hans ord och vittnat om honom.

Och de får liv i Kristus och på dem har den andra döden ingen makt. Alltså den fysiska döden har ingen makt. De har fått evigt liv. Precis som Jesus har.


Karl Håkan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar