måndag 11 juni 2018


Ändetiden 459,
Att arbeta för Jesus ger lön



Att arbeta för Jesus ger lön. Vi kan läsa i Evangelierna att det vi avstår för Jesus får vi tillbaka. Och här i Uppenbarelseboken har vi det alltså också, vi för lön.

Upp 22:12. Och se jag kommer snart och för att ge min lön, från mig till en var, såsom hans gärning [arbete] är.


I Mark 10:29 – 31 säger Jesus att vi redan här i tiden ska få igen det vi avstått för hans rike och i himlen Evigt liv.

Och bara det att bli frälst är ju lön i sig. Tänk Evigt liv tillsammans med Jesus.

Och arbetet för Jesus är inte tungt, det kan vi läsa i Mat 11:28:

Mat 11:28.  Kom hit till mig, alla som sliter [arbetar hårt] och har blivit pålastade, och jag kommer att ge er vila [rekreera er, vila er, få er att upphöra].
Mat 11:29.  Ta bort [Lyft upp] mitt ok [bärok] på er. Och lär av mig, för jag är mild [ödmjuk] och ödmjuk [ringa] i hjärtat. Och ni skall finna vila i era själar [liv, sinnen, ande].
Mat 11:30.  För mitt ok [bärok] är till hjälp [milt, bra] och min börda [last] är lätt [enkel, obetydlig].

Och Jesus är med oss redan här i livet. Som kristen får man gå till honom när det är svårt. När livet är jobbigt. Och ser man som kristen tillbaka i livet så ser man hur Jesus har lett genom olika faser. Det vi har det har vi fått av Jesus.

Karl Håkan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar