lördag 30 juni 2018


Ändetiden 478,
Totalsummering,
1900 talet och vår tid i Uppenbarelseboken


Vi har en fantastisk serie av profetior i Bibeln och den börjar i Upp 13 och sträcker sig framåt i Uppenbarelseboken. Där kan vi se hela det scenario som vi ser idag inför våra ögon.

Tyvärr är det inte många som är medvetna om det här utan många hävdar att det är saker som ska komma. Men det mesta av det har alltså redan kommit och är mitt ibland oss.


Ändetiden 404, Summering, Profetior om 1900 talet
När vi läser Uppenbarelseboken från Kapitel 13 och framåt så är där profetior som gäller vår tid

Kapitel 13 handlar om det som skedde på 1900 talet. Och man känner igen saker som TV och www etc.


Ändetiden 405, Summering, Profetior om när Israel fick Jerusalem och Anden föll i hela Kristi kyrka
Här i Bibeln, efter det vi läste om Vilddjuren under 1900 talet, kan vi nu läsa om det Gud gjorde med Israel under 1900 talet när han 1967 gav dem hela Jerusalem och vi kan också läsa om den Ande utgjutelse som Gud sände över sin kyrka 1967 och framåt.


Ändetiden 406, Summering, Profetian om TV satelliter
Bibeln fortsätter och profetera om vår tid. När vi läst om 1900 talet och om hur Israel fick hela Jerusalem, då kommer vi till Satellit TV. Satellit TV finns av olika slag.

Vi har de Kristna kanalerna de som sprider Jesu budskap.

Vi har de Officiella samhällskanalerna de som i Väst Värden idag har blivit Jesus förnekare, sprider det ateistiska budskapet.

Och slutligen har vi de Värdsliga kanalerna med all möjlig smörja, de som sprider Vilddjurets budskap rakt ut.


Ändetiden 407, Summering, Profetior om Videoinspelningar och Väckelse
Det är intressant att Bibeln har de här moderna sakerna som TV och www och TV satelliter etc. i sina profetior, och vi kan gå vidare och se hur flera saker är där som Videoinspelningar och t o m det moderna begreppet Molnet som är hela internet.

Och mitt i allt det här ska Gud sända sin väckelse på ett exceptionellt sätt, samtidigt som vreden trampas, som vi ser idag i Syrien.


Ändetiden 408, Summering, Profetior om vår massmediala värld och Guds vredes resultat för Kyrkan
Idag lever vi i ett fullständigt transparent samhälle, som ett glas hav. Allt syns över hela jorden, just som det händer.

Och det här sker samtidigt som många av vår kyrkor får stänga. Nästan ingen blir frälst här i västvärlden och det tycks råda en total förvirring i de Kristna samfunden.

Och också det här är enligt profetian och tillsammans med de andra tecken som vi läst om har vi alltså ytterligare tecken som pekar rakt in i vår tid.

Men Gud säger inte att vi ska hänga läpp utan vi ska sjunga Moses och Lammets sång, för nu ser vi att Jesus är rättfärdig och allsmäktig och alla folk ska komma och tillbe inför honom. För vi kan alltså se att Profetiorna går i uppfyllelse.


Ändetiden 409, Summering, Vi är mitt i Vredens tid idag
Vi befinner oss idag i Vredens tid och det ser man när man läser om hur Vredesskålarna utgjuts.

Det ska vara en tid när Världens budskap tränger in i Kristenheten, och gör Kristenheten sjuk, och så är det idag.

Det ska vara en tid när Jesus är Bannlyst från vår västerländska offentliga värld och så är det idag.

Det ska vara en tid när Massmedia är fyllda av Död och Våld, och så är det idag.

Det ska vara en tid när Sanningen avslöjas men Personlig Integritet är viktigare, och så är det idag.

Det ska vara en tid med Censur och Självcensur, och så är det idag.

Vi är alltså mitt i Vredesskålarnas tid.


Ändetiden 410, Summering, Harmagedon kriget har redan startat
Här på slutet av Vreden kan vi se hur den välsignelse som Gud har utgjutit över människosläktet tar slut, och främmande religioner väller in i det som en gång var vår Kristna Västvärld.

Och vi ser också hur Ormen, Vilddjuret och Den falske Profeten går ut i världen och Förför världens ledare och det krig som kallas Harmagedon redan har kommit igång.


Karl Håkan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar