torsdag 28 juni 2018


Ändetiden 476,
Summering,
Bibelns profetior pekar på vår tid



Vi har gått igenom många av Bibelns profetior i den här serien och vi har sett att de pekar på vår tid. Det är nu det ska ske. Och de Pekar på Jesus, det är han som ska göra det.

Snart, ja mycket snart kommer Jesus och allt det underbara som han talat om kommer till oss. Till alla, Jesu rike blir totalt, en total välsignelse.


Ändetiden 454, Bibelns Profetia håller
Det är det här som är syftet med profetian. Vi som tror ska veta vad som kommer att ske. Bibeln går att lita på.

Vi har här gått igenom många profetior och kunnat peka på hur fantastiskt Bibelns profetior går i uppfyllelse och med det bevisar Gud att han finns och att Bibeln är sanning.


Ändetiden 455, Jesus kommer snart
Det har man sagt i alla tider, men idag är det aktuellt. Idag är det inte årtusenden utan enstaka år.

Vi är där.


Ändetiden 456, Det är Jesus vi ska tillbe
Det är Gud vi ska tillbe. Jesus är vår Gud. Det är honom som skriften talar om. Hela bibeln är full av Jesus.


Ändetiden 457, Evangelium ska spridas
Guds ord ska spridas. Evangelium ska spridas. Den uppgiften har Jesus gett oss i sin missionsbefallning.


Ändetiden 458, Ondskan fortsätter tills Jesus kommer
Den här versen låter konstig. Ska de onda fortsätta som de gör och ska de som gör det som är fel fortsätta. Ja så är det, tillvaron kommer att fortsätta tills Jesu fulla seger är klar.


Ändetiden 459, Att arbeta för Jesus ger lön
Att arbeta för Jesus ger lön. Vi kan läsa i Evangelierna att det vi avstår för Jesus får vi tillbaka. Och här i Uppenbarelseboken har vi det alltså också, vi får lön.


Ändetiden 460, Jesu lön beror på arbetsinsats
Att arbeta för Jesus ger lön. Men lönen är olika beroende på arbetsinsats, det kan vi läsa i Upp 22:12.


Ändetiden 461, Jesus är allt
Jesus är Alfa och Omega, alltså det första och det sista, Ja han är allt för oss. Det är i Jesus vi lever och är till.


Ändetiden 462, I Jesus har vi evigt liv
När vi lever i Jesus har vi Evigt liv. Livets träd finns hos oss. Och vi får vara i den heliga staden där Jesus är. Han är vår Herde och tar hand om oss varje dag.


Ändetiden 463, Men för att komma in i Guds stad måste vi ta emot Jesus och bli fria från synd
Om vi lever kvar i våra synder får vi inte komma in i Gud rike, i Guds stad. För att komma in måste vi tvätta våra kläder rena i Jesu blod och vända om från onda gärningar.


Ändetiden 464, Jesus härstammar från David
Det här är viktigt därför att Bibeln säger att så här skulle det bli. Messias ska vara ättling till David. Och det var Jesus. Och därmed bekräftas att han var Messias, den utlovade.


Ändetiden 465, Jesus är den strålande morgonstjärnan
Jesus var den strålande Morgonstjärnan. Han visade på soluppgången, för oss alla. Att han är den som ska komma en andra gång och rädda oss alla.


Ändetiden 466, Kom till Jesus
Kom till Jesus. Det är han som är vår frälsare. Det är han som har livets vatten. Mera Jesus.


Ändetiden 467, Frälsningen är Gratis

Jesu frälsning är gratis. Allt är klart och bara att ta emot. Alla försök att ta betalt för frälsningen är fel.



Ändetiden 468, Det är många som lagt till, till Bibeln och alla de ska möta Guds dom
Det har genomtiderna funnits många olika grupper som skrivit saker som de satt parallellt med och t o m över Bibeln.


Ändetiden 469, Andra har tagit bort ord och de ska också få sitt straff
Man möter det idag, att vissa ord inte är inne att läsa. De stämmer inte med en Kyrkas ideologi etc. Och det är alltså också något som leder till straff. Hela Guds ord ska läsas och hela Guds ord är vägledning och inspirerat av Gud.


Ändetiden 470, Ja kom Herre Jesus
Vi får alla ropa idag. Ja kom Herre Jesu. Vi är närmare än någonsin, den stund när Jesus kommer. Vi har här titta på hur den ena efter den andra profetian gått i uppfyllelse eller gör det idag inför våra ögon.


Ändetiden 471, Och till sist gäller bara nåden, Jesu nåd till oss
Det är så det är vi är alla ofullkomliga, vi är alla i avsaknad av härligheten från Gud. Och till sist är bara nåden kvar. Det är den som ska bära oss in i evigheten. Jesu nåd.


Karl Håkan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar