onsdag 13 juni 2018


Ändetiden 461,
Jesus är allt



Jesus är Alfa och Omega, alltså det första och det sista, Ja han är allt för oss. Det är i Jesus vi lever och är till.

Upp 22:13. Jag är Alfa och Omega, början och slut [resultat], den förste och den siste.


Och livet i Jesus är inte bara allt för oss. Det är fantastiskt. Vi har läst om den flod och välsignelse som flyter ut från Guds och Lammets tron.

Upp 22:1. Och han visar mig en ren flod, med livets vatten, skinande [klart] som kristall, som kommer från Guds och Lammets tron.

Jesus är i Centrum av Gudomen. Han är i mitten det ser vi i Upp 5:6.

Upp 5:6. Och jag ser, och se i tronens och de 4 väsendenas mitt, och mitt bland de äldste, stod ett lamm som slaktats, som har 7 horn och 7 ögon. Det är Guds 7 andar som sänts till hela jorden.

Och som vi sagt tidigare så finns Jesus i Bibelns försa vers liksom i dess sista.

1 Mos 1:1 < Trad: > I begynnelsen skapade Gud himmelen och jorden.
| < Alt: > Genom den förstfödde skapar Gud himmel och jord.

Den förstfödde, förstlingen, är Jesus och han är alltså det första som nämns i Bibeln.

Och i Bibelns sista vers möter vi honom igen.

Upp 22:21. Vår Herres [Jesu, Jashve], Jesu [Frälsares] Kristi [Messias, den Smordes] nåd [glädje, gåva] vare med er alla, Amen [sant, fast].

Här får vi läsa om Jesu nåd.

Och mellan de här två versarna så finns alltså hela Bibeln som, i Gamla testamentet är full av profetior om Jesus och i Nya testamentet, beskrivningar om vad han gjorde.

Jesus lever och det är i honom vi får leva.

Karl Håkan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar