söndag 26 augusti 2018


Anden i Ändetiden 21,
Idag avslöjas allt



Vi känner också igen oss i nästa vers. Idag avslöjas allt. Dagens massmediala samhälle är skoningslösa. Människor är nakna i dagens samhälle.

Upp 16:15 Se jag kommer som en tjuv, välsignad den som vakar och den som bevarar sina kläder, så att han inte vandrar omkring naken och man får se hans blygd [skam, oanständighet].


Det gäller att ha Jesu kläder på sig. Den som inte har det är chanslös. För i dagens massmediala samhälle går allt ut. Massmedia avslöjar allt.

Bara den som lever i Jesu renhet klarar sig.

Och här känner vi igen orden till Laodicea, som ju betyder Demokrati. Och det är där vi lever idag. Idag lever vi i Demokratiåldern. Allt ska bygga på Demokrati.

Men bara Demokrati fungerar inte. Det måste också till Jesu renhet. Jesu klarsyn etc.


Upp 3:14. Och skriv till Laodiceernas församlings ängel [budbärare]. Han som är Amen, det pålitliga och sanna vittnet, begynnelsen på Guds skapelse, säger:

Upp 3:16. Således eftersom du är ljum och inte kall och inte heller varm, vill jag spy ut dig ur min mun.
Upp 3:17. Eftersom du säger att jag är rik och jag har välstånd och ingen saknad har jag. Och du vet inte att du är eländig [prövad, lidande] och ömklig [eländig, beklagansvärd] och fattig och blind och naken.

Dagens demokrati är naken. Dagens demokrati är ljum. Allt är OK bara man har majoritet. Och Jesus godkänner inte det. Man måste ha hans tänkande och hans renhet , hans klarsyn, för att demokratin ska fungera.

Upp 3:18. Jag råder dig att köpa hos mig guld renat i eld, så att du blir rik, och vita [skinande] kläder för att klä dig, så att inte din nakenhets skam [vanära, smuts, korrumperade] syns, och ögonsalva till att salva in dina ögon så att du kan [för du skall] se.

Och där är vi alltså idag. Och vi väntar på att den här nya fungerande Demokratin ska uppstå. Den som har Jesus och hans renhet och klarsyn.

Karl Håkan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar