torsdag 9 augusti 2018


Anden i Ändetiden 4,
Anden skapar en Festmåltid


När Anden Faller blir det Fest. Anden kommer med glädje. Ja den kommer med Jesu frälsning. Den är vår hjälpare. Och med den kommer Jesu seger till oss.

Upp 19:17. Och jag ser en ängel [budbärare] som står i [vid] solen och som ropar med väldig röst och säger till alla fåglar som flyger på himmelens höjd: Kom hit och samla er till den store Gudens festmåltid.
Upp 19:18. För att äta [inta] kungars kroppar [köttsliga och mänskliga natur] och officerares kroppar [köttsliga och mänskliga natur] och mäktigas kroppar [köttsliga och mänskliga natur] och hästars kroppar [köttsliga och mänskliga natur] och de som är placerade under dem, och alla fria och trälar [tjänare] och små och storas kroppar [köttsliga och mänskliga natur].


Det här är Guds Festmåltid. Det är när Anden faller. När Anden fyller alla. Tar över alla. Då är det fest. Det här kan vi alltså läsa i vers 17.

Och vi ser att idag faller Ande, Och vi är alltså där när Ande har börjat verka och Guds rike håller på att fylla Jorden. Vi ser det inte så mycket i vårt land. Men i Många Andra länder är det väckelse idag. Ja en enorm Väckelse.

Men vi är alltså inte framme än vid den totala segern men vi är på väg.

Vi kan läsa om det här med festen i brevet till den sista av de 7 församlingarna. Guds fest är på gång.

Upp 3:20. Se jag har ställt mig vid dörren och bankar, om någon hör min röst och öppnar dörren skall jag gå in hos honom och äta middag [fest måltid] med honom och han med mig.

Och det är alltså det här som kommer. Det här som Jesus ska ge oss, när vi tar emot honom blir det fest. När hans Ande faller blir det fest. När han kommer blir det fest.

Karl Håkan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar