onsdag 16 december 2020

Frälsningen 41, Jesus ger oss lön

 

Frälsningen 41,
Jesus ger oss lön


 
Jesus ska ge oss lön för vår möda. Det har han sagt och redan här i tiden 
ska vi få tillbaka flera gånger om det som vi försakar när vi följer honom, det kan vi läsa från Jesu egna ord i Mark 10:28 – 31..
 
Upp 22:12. Och se jag kommer snart och för att ge min lön, från mig till en var, såsom hans gärning [arbete] är.
 
Och vad är det då för lön vi får. Är det pengar, Är det vänner. Är det framgång. Ja en sak vet jag, att tillhör vi Jesus då tar han hand om oss. Då lever vi i hans frid och vård. Vi kan läsa om det här i Ps 23:
 
Ps 23:1 En Psalm, som kom till David. Jesus är min herde, mig fattas ingenting.
Ps 23:2 Han för mig till de gröna betena, och lägger mig ner vid vatten för att vila.
Ps 23:3 Han förnyar min själ, han leder mig på rättfärdighetens väg, för sitt namns skull.
Ps 23:4 Även om jag vandrar i dödsskuggans dalgång, fruktar jag inget ont, för du är med mig, din stav och ditt stöd, de tröstar mig.
Ps 23:5 Du arrangerar en måltid mitt framför mina fienders ansikte, du har smort mitt huvud med olja, min bägare blir ständigt fylld.
Ps 23:6 Förvisso skall, gott och trofasthet, följa mig i alla mitt livs dagar och min vila är i Jesu hus i evighet.
 
När man läser det här säger man: Amen, det vill jag ha. Och så är det hos Jesus. När han tar hand om en. Och för Evigt ska man vara hos Jesus och få hans omvårdnad och hjälp.
 
Så när man jobbar för Jesus får man god lön, Jesus är inte snål.
 
Karl Håkan

 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar