måndag 17 januari 2022

Jesu ord om änden 23, Vad är människosonens Tecken på himlen

Jesu ord om änden 23, 
Vad är människosonens Tecken på himlen


Människosonens tecken ska visa sig på himlen. Vad är det. Ja vi kanske snart får se det och som vi funnit tidigare så förstår man ofta Bibelordet när man ser uppfyllelsen. Det är kanske därför vi inte vet idag vad det kommer att innebära.

När Jesus kom första gången då var det en stjärna på himmeln som var symbol. Är det så idag också. Är det Morgonstjärnan som är symbolen nu.
 
Mat 24:30. Och då [därefter] kommer Människosonens [Adams sons] tecken att visa sig [lysa, framstår] i himlen [skyn, luften] och då [därefter] slår sig alla värdens folkslag [stammar, klaner] för bröstet i sorg, och de kommer att se Människosonen [Adams son] komma [framträda, träda in] på [under] himlens moln [skyar, dis] med väldig [stor] makt [kraft, styrka] och ära.
 
Morgonstjärnan är kanske det som kommer att visa när Jesus kommer, Men vad är Morgonstjärnan.
 
Jo morgonstjärnan är den stjärna som man ser strax innan Solen går upp. Och är egentligen planeten Venus. Och Solens uppgång är ju när Jesus kommer.
 
När Solen lyser på planeten Venus får vi ett väldigt starkt ljus i horisonten och det är alltså signalen för att soluppgången närmar sig.
 
Ochvi kan läsa om Morgonstjärnan i Brevet till Tyatira i Uppenbarelseboken.
 
Upp 2:13. Jag vet dina gärningar och var du bor, där Satans tron är. Och du bär mitt namn och förnekar inte min tro, även i de dagarna när Antipas mitt tillförlitliga vittne dödas [dödades] bland er, där Satan bor.
Upp 2:14. Men jag har något mot dig, eftersom du å andra sidan håller fast vid Balams läror, som lärde Balak att åstadkomma förargelse inför Israels barn, att äta avgudaoffer och bedriva hor [avgudadyrkan].
Upp 2:15. Du har dessutom också det att du är stark i [håller fast vid] Nikolaiternas lära som jag avskyr.
Upp 2:16. Omvänd dig, om inte kommer jag strax till dig och skall föra krig mot er med min muns svärd.
Upp 2:17. Den som har öra han hör vad anden säger till församlingarna, Den som segrar, till honom skall jag ge att äta från det gömda [hemliga, skylda] mannat, och jag skall ge honom en vit [skinande] sten, med ett nytt namn skrivet på som ingen vet utom mottagaren.
Upp 2:18. Och skriv detta till ängeln [budbäraren] i församlingen i Tyatira [fortsatt offer]. Så säger Guds son, han som har ögon som elds flammor och vars fötter liknar skinande koppar [brons]:
Upp 2:19. Jag vet dit slit och kärlek och tjänande och tro och din uthållighet och dina insatser, och de sista fler än de första.
Upp 2:20. Men jag har något mot dig, att du tillåter kvinnan Jesabel [Baals flöde, ö-bon, utsöndrat skräp, svettiga strömmar], hon som säger att hon är profetissa för att undervisa och för att lura mina tjänare att bedriva hor [avgudadyrkan], och att äta avgudaoffer.
Upp 2:21. Och jag ger henne tid att ångra sig från sin otukt [avgudadyrkan] och verkligen omvända sig.
Upp 2:22. Se, jag kastar, henne på sängen, och de som horar med henne in i väldig plåga [nöd, förföljelse], om inte de omvänder sig från sina handlingar.
Upp 2:23. Och hennes barn skall jag krossa och tillintetgöra [döda till döds] och alla församlingarna skall veta att jag är den som granskar njurar och hjärtan och jag skall ge åt er, var och en, efter era gärningar.
Upp 2:24. Men åt er säger jag och åt övriga i Tyatira [fortsatt offer] som inte har samma lära och som inte vet Satans djup som de säger, jag skall inte lägga mera börda på er.
Upp 2:25. Men bevara det du har, tills jag kommer.
Upp 2:26. Och den som segrar och den som bevarar [vaktar, håller] mina gärningar ända till slutet, till honom skall jag ge makt över folken [hedningarna, nationerna, stammarna].
Upp 2:27. Och han skall valla [bestämma över, vara herde för] dem, med en stav av järn, för de saker som är gjorda av lera krossas, som också jag har mottagit från min far.
Upp 2:28. Och jag skall ge honom morgonstjärnan.
Upp 2:29. Den som har öra han hör vad anden säger till församlingarna.
 
Här ser vi just brevet till Tyatira och vi kan läsa i vers 2:28 att det står: Och jag ska ge honom Morgonstjärnan. Och som vi pratat om tidigare så talar Brevet till Tyatira om Islam och vi ser idag hur Islam går fram i välrden och slår på västländerna med sin järnstav som vore vi ler. Vi är totalt försvarslösa. Och det här visar att vi alltså är inne i den tiden det pratas om här.
 
Men kan också fråga sig. Är Människosonens tecken de Evangeliska satellitsändningarna. Ja det är kanske ett av tecknen. Vi får se.Jesus kommer snart. Ja mycket snart.
 
 
Karl Håkan
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar