torsdag 20 januari 2022

Jesu ord om änden 26, Israels folk kommer inte att utplånas

Jesu ord om änden 26, 
Israels folk kommer inte att utplånas

Det Jesus säger är alltså att: Detta folk ska inte utplånas, innan jag kommer tillbaka. Och det sa han till Judarna som han talade med.
 
Det som står här är alltså att Judarna som folk ska inte förintas, och vi ser att så har det blivit till skillnad mot vad som hänt med många andra folk i liknande situationer.
 
Mat 24:34. Jag säger er med säkerhet, det här släktet [generationen, nationen, folket, tidsåldern] skall verkligen inte [aldrig] nå sitt slut [passera, förgås] förrän allt detta händer [föds, kommer, sker].
 
Vi kan få en klarare bild av vad det här innebär genom att läsa i 4 Mos om Kain och Abel. Kain dödade ju Abel, en profetia på hur Judarna skulle döda Jesus.
 
Och Precis som Judarna blev fördrivna från sitt land så blev också Kain. Men Gud gav honom ett märke i pannan som skulle göra att man inte slog ihjäl honom.
 
1 mos 4:14 <Trad:> Se, du har idag fördrivit mig bort från landets yta och från ditt ansikte. Jag får gömma mig och jag skall bli flykting och kringvandrande på jorden och alla som finner mig kommer att döda mig.
1 mos 4:15 <Trad:> Och Jashve sade till honom: Det är ordnat för alla som dödar Kain skall bli sjufalt hämnade, och Jashve satte ett tecken så att de inte skulle slå ihjäl honom.
 
Här i den här profetian kan vi alltså läsa förklaringen klart till det Jesus sa. Judarna ska inte bli utrotade utan de ska leva kvar och som vi kan läsa i Mat 24, tills Jesus kommer och upprättar Israel precis det som han håller på med idag.
 
 
Karl Håkan
 

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar