söndag 24 februari 2019


Jesu seger 78,
Hedningarna ska bli frälsta



Här kan vi läsa om hur Hedningarna ska bli frälsta, Gud ska lägga sin härlighet i dem, och de ska förstå att det är Gud som verkar.

Hes 39:21 Och jag lägger min härlighet i hedningarna [folken] och alla hedningar [folk] ser att det är mitt sätt [min dom, min mening, min rätt] som jag förverkligat och min kraft [hand] som jag lagt [gjort] i [på] dem.


Det här är alltså också ett steg Guds frälsning, i Jesu seger, att Hedningarna, alla vi som inte är Judar, ska blir varse att det är Guds kraft som verkar.

Det är alltså inte bara Israel som ska bli frälst, nej det gäller alla. Alla människor ska bli frälsta och vi kan citerar Joh 3:15.

Joh 3:16. För så älskar Gud världen att han ger sin enfödde son, så att var och en som tror på [litar till] honom inte skall tillintetgöras [fördärvas, förstöras] men skall ha evigt liv.
Joh 3:17. För inte sänder Gud sin son till världen för att döma världen, utan för att världen skall frälsas [räddas, helas, göras bra] genom honom.

Guds mål var alltså att frälsa hel Världen. Och här kommer han att göra det.

Det blir en fantastisk upplevelse.

Karl Håkan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar