onsdag 27 februari 2019


Jesu seger 81,
Israel ska bo i sitt land för all framtid


Israels folk ska bo i sitt land i all framtid. Det är inte bara en kort tid och sedan får de flytta ut i förskingring igen.

Nej det är för all framtid de ska få bo i sitt land, i Israels land och i hela det land Gud har lovat dem.

Så även om det finns krafter idag som vill förinta Israel och fördriva Judarna så kommer det inte att ske.

Hes 39:28 Och de vet att jag är Jesus Guds son [Jashve Gud], i det jag uppenbarar dem för hedningarna [folken], och jag samlar in dem på deras mark och jag lämnar dem inte, för de skall vara där [för deras namn].


Det här kan vi läsa i Hes 39:28. Vi kan läsa: ”Jag lämnar dem inte för de ska vara där.” Och där är på deras mark alltså Israels land.

Och så är det med frälsningen. Den gäller för alltid, och här har Jesus frälst Israels folk alltså gäller det för alltid.

Och vi har ett liknande ord i Hes 37.

Hes 37:13.  Och ni skall veta [känna] att jag är Jesus [Jashve], i det jag öppnar det ställe där jag begravde er och i det jag låter samla er från det ställe där jag begravde er, mitt folk.
Hes 37:14.  Och jag lägger min ande i er, och ni lever, och jag skall låta er vila i ert land, och ni vet [känner] att jag, Jesus [Jashve], har talat och har handlat [har gjort], säger Jesus [Jashve].

Här kan vi också läsa i Hes 37:14 att Israels folk ska få komma till vila i sitt land. Gud tar hand om dem och de ska få vara där i lugn och ro.

Karl Håkan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar