tisdag 26 februari 2019


Jesu seger 80,
Israels folk flyttar hem



Här kan man läsa om den största profetiska händelsen. Nämligen att Israels barn flyttar hem. Och det ser vi ju pågår hela tiden. De kommer hem succesivt.

Hes 39:23 Och det vet [förstår] hedningarna [folken], för Israels folk [hus] uppenbarade sin synd, att de förrått mig, så att jag dolde mitt ansikte för dem, och så att jag gav dem i deras fienders [prövningens] hand och de föll alla för svärd.
Hes 39:24 I likhet med deras ruttenhet [ohederlighet] och som deras synd gjorde jag mot dem, och jag dolde mitt ansikte för dem.
Hes 39:25 Men säger Herren Jesus [Jashve]: Nu tar jag tillbaka Jakobs [den lögnaktige, hälfångaren, ersättaren] exil och jag förbarmar mig över hela Israels folk [hus] och jag nitälskar för mitt heliga namn.

Hes 39:26 Och de förlåts det de skämts över och all deras synd som fört dem bort från mig, i det de återvänder till sin mark med trygghet och utan bävan.
Hes 39:27 I det jag återför dem från folken och jag samlar dem från deras fienders land och jag helgas i dem, inför många hedningars [folks] ögon.
Hes 39:28 Och de vet att jag är Jesus Guds son [Jashve Gud], i det jag uppenbarar dem för hedningarna [folken], och jag samlar in dem på deras mark och jag lämnar dem inte, för de skall vara där [för deras namn].

Det är det här som vi sett i många år och som visar att vi är i ändens tid. Vi ser hur Israels barn flyttar hem. Gud tar tillbaka Jakobs Exil. Idag bor 8 miljoner Judar i Israel, det är en majoritet av världens Judar i dag.

Israel har upprättats på nytt som Judisk stat i vår tid. Jesus har förlåtit dem och de flyttar hem till sitt land.

Och Gud är deras trygghet. Det kan vi se när vi ser alla de angrepp som de blivit utsatta för. Gud har hela tiden gett dem seger och räddat dem.

Och det kommer han alltså att fortsätta göra. För Guds löften gäller, och han är deras skydd.

Karl Håkan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar