lördag 14 november 2020

Frälsningen 9, Gud är vårt stöd när det är jobbigt

 

Frälsningen 9,
Jesus är vårt stöd när det är jobbigt
 

Alla tårar torkar Gud bort. Han är den som är vårt stöd. När tillvaron är jobbig då får vi lägga bördan på Jesus. Han tar hand om oss och vi kan vila i honom.
 
Upp 21:4. Och Gud skall utplåna varje tår från deras ögon, och döden skall inte vara mera eller sorg eller gråt eller plåga [möda] skall vara mer, för det som varit är borta.
 
Här i livet möter vi motgångar, Livet är kantat av problem eller som somliga säger utmaningar. Och fast vi lever vårt vanliga liv och likt alla andra möter problem så är vi inte ensamma. Jesus är med oss.
 
Mat 11:28. Kom hit till mig, alla som sliter [arbetar hårt] och har blivit pålastade, och jag kommer att ge er vila [rekreera er, vila er, få er att upphöra].
Mat 11:29. Lyft upp [Ta bort] mitt ok [bärok] på er. Och lär av mig, för jag är mild [ödmjuk] och ödmjuk [ringa] i hjärtat. Och ni skall finna vila i era själar [liv, sinnen, ande].
Mat 11:30. För mitt ok [bärok] är till hjälp [milt, bra] och min börda [last] är lätt [enkel, obetydlig].
 
Här ser vi att när vi tar på oss det som tillhör Jesus så är det till hjälp. Jesu bärok hjälper oss att klara bördorna som vi råkar ut för i livet.
 
Som människor är vi bundna av den här fysiska tillvaron, som alla andra, men i Jesus har vi vårt stöd och vår hjälp och han torkar bort våra tårar, ja han utplånar dem.
 
Karl Håkan
 

 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar