tisdag 20 februari 2018

Att be för landet
180220



Jag hörde häromdagen Lars Enarsson som pratade om vikten att be för landet. Sverige håller på att gå under. Ondskan tar för sig mer och mer av vårt land. Och kanske är det här det sista fira valet, vi ser redan hur yttrandefriheten mer och mer kringränns.

Den enda räddningen är ett massivt rop till Gud om Hjälp. Kanske han då hör oss och räddar vårt land en än gång.

Börje hade uppe samma sak i sin kanal 10. Vi måste be för landet innan det är för sent. Men när vi går i våra församlingar på möte hörs ingenting. Ingen talar om saken, Ingen ber för landet. Det är konstigt.


Konstigt att alla församlingar är så tysta. Vad beror det på. Man håller som vanligt predikningar om att vi ska blir frälsta. Och olika aspekter på Kristenlivet. Men att hela vårt land håller på att gå under. Det talar ingen om.

Och bön för Sverige är ett okänt begrepp i de lokala församlingarna. Åtminstone de jag varit i.

Och inget ont sägs om Islam, denna religion som håller på att ta över vårt land efter Kristendomen. Det är precis som i de Arabiska länderna där den Kristna tron en gång också dominerade, jag var landets tro. Men där vi idag ser ett totalt Islamskt maktherravälde. Är det, det vi ska få här också.

Här fodras bön. Bön till Jesus om hjälp. Bön. Annars är det förlorat. för vårt land som ett Kristet land


Jesus hjälp oss!! Rädda vårt land!! Vi vill inte gå under!!

Karl Håkan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar