onsdag 7 februari 2018

Mobiltelefon fimlet
180207



Ja nu är det förbjudet att tala i mobil telefon när man kör bil tror man. Men vad är det egentligen som är förbjudet.

Vi får inte hålla mobiltelefonen i handen heter det. Men för övrigt är allt OK. Man kan t ex montera den fast vid sidan av ratten och sedan knappa hur mycket man vill. Man kan som jag har ha en Bluetooth uppkoppling där Mobilknapparna syns på instrumentpanelen. Det är också OK.

Men vad är skillnaden. Man knappar ju ändå. Precis som förut. Själv hade jag inge problem att hålla telefonen i ena handen och prata och styra och ha bra koll på läget omkring.


Men med min Bluetooth utrusning kan jag göra allt jag vill. Jag provade när jag stod stilla och upplevde att jag inte hade någon som helst koll omkring bilen.

Och Svara kan man göra på ett säkert sätt både med och utan Bluetooth.

Nej det här är ett uttryck för den klåfingrighet vi har i vårt moderna samhälle. Där ingen är betrodd. Vi vanliga människor är övervakade överallt snart och man har bestämt i detalj var vi får göra och inte.


Jesus hjälp oss. Kom du och ge oss ditt samhälle med din sanning och frihet.

Karl Håkan




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar