lördag 8 september 2018


Anden i Ändetiden 34,
Guds folk deltar i kampen


Vi ser här att det inte är bara fåglarna, här i Hes 39 ser vi att det också är Fältets djur. Och det är de människor som ställer upp på Guds sida. Även om de ännu inte riktigt har kommit dit Gud vill.

Hes 39:17 Och du människoson [Adams son] så säger herren Jesus [Jashve], han säger åt fåglarna, alla med vingar, och åt alla fältets [åkerns] djur. Ni skall församla er, och de kommer. Ni skall samla er från runt omkring, för mitt offer som jag offrar åt er, ett stort offer på mitt berg, Israel, och ni skall äta kött och ni skall dricka blod.
Hes 39:18 Ni skall äta stormäns kött och dricka jordens regenters blod, hjortar, lam och bockar, oxar, alla Basans feta djur.
Hes 39:19 Och ni skall äta fett och bli mätta och ni skall dricka blod, som er förmån [som druckna], av mitt offer som jag offrade åt er.
Hes 39:20 Och ni skall bli mätta av min måltid, hästar och skaror av mäktiga män och alla krigsmän, säger Herren Jesus [Jashve].


Fältet är ett uttryck för Israel, för Guds barn, Det var när Guds skapade marken i 1 Mos 1 som han i själva verket satte Israel på plats.

Och vi Kristna är också inympade i det äkta olivträdet som Paulus skriver i Romarbrevet och tillhör också marken.

Och det är alltså Israel härar och de Kristna som ska hjälpa Anden att förverkliga det Gud vill.

Att det kallas djur här det är ett uttryck för att den fulla frälsningen inte kommit till alla människor än i skeendet här, men det kommer längre fram. Den kommer när Jesus kommer och blir vår totala Herre, när hans frälsning och budskap gäller överallt.

När hans Ande fyller hela jorden.

Karl Håkan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar