tisdag 11 september 2018


Anden i Ändetiden 37,
Israels folk tar emot Jesus


Här ser vi att också Israels folk ska bli frälsta och ta emot Jesus. De ska förstå att han är Guds son.

Och det här kommer alltså i samband med att Hedningarna blir frälsta.

Hes 39:22 Och Israels* folk [hus] förstår, att jag är Jesus Guds son [Jashve Gud], från den dagen och därefter.
{* Israel= Guds uppreste, Guds upprättade, Guds rättvisa, regerar som Gud}
Hes 39:23 Och det vet [förstår] hedningarna [folken], för Israels folk [hus] uppenbarade sin synd, att de förrått mig, så att jag dolde mitt ansikte för dem, och så att jag gav dem i deras fienders [prövningens] hand och de föll alla för svärd.


Israels folk förstår att Jesus är Guds son. De tar emot Jesus som sin Messias. Att Israel tar emot Jesus är alltså en sak som ska komma.

Vi kan redan nu se hur Messiasrörelsen i israel som går fram mer och mer. Och Messiasförsamlingarna växer hela tiden. Och det här ska alltså accelerera och hela Israel ska bli frälst.

Det är också intressant att konstatera att först har Gud varit nådefull mot Israels folk och låtit dem komma tillbaka till sitt land. Och först nu i efterhand erkänner de alltså Jesus som Messias.

Det visar hur nådefull Gud är, och hur han hela tiden arbetar på att människor ska bli frälsta.

Karl Håkan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar