torsdag 13 september 2018


Anden i Ändetiden 39,
Guds straff för Israel är slut


Nu är Guds straff för Israel slut. Det som varat i årtusenden är nu över. Och det var för att Israel hade syndat som de fick sitt straff.

Hes 39:24 I likhet med deras ruttenhet [ohederlighet] och som deras synd gjorde jag mot dem, och jag dolde mitt ansikte för dem.
Hes 39:25 Men säger Herren Jesus [Jashve]: Nu tar jag tillbaka Jakobs [den lögnaktige, hälfångaren, ersättaren] exil och jag förbarmar mig över hela Israels folk [hus] och jag nitälskar för mitt heliga namn.


Guds välsignelse är nu tillbaka över Israel. Gud döljer inte längre sitt ansikte för dem. De kommer att bli välsignade så som Gud har tänkt sig.

Tiden med Exil är över, Israel är tillbaka i sitt land.

De löften som Gud gav till Abraham och Isak och Jakob gäller. Och därför har Guds straff ett slut.

Och Gud gör det här för att hans namn inte ska bli smutskastat. Folk ska inte kunna säga, titta så det gick med Israel som litade på Gud.

Nej alla ska se att det går bra för den som litar på Gud, på Israels Gud. Och de löften som han gett håller. Det är därför som Israels folk får komma hem igen och som Gud nu upprättar landet.

Karl Håkan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar