måndag 17 september 2018


Anden i Ändetiden 43,
Israel ska för alltid vara i sitt land


Det kommer till slut att stå klart för alla att det är Gud själv som get Israel deras land tillbaka, både för hedningarna och för Israels folk, och att det är genom Jesus det skett.

Och det är för alltid. De kommer aldrig mer att blir fördrivna.

Hes 39:28 Och de vet att jag är Jesus Guds son [Jashve Gud], i det jag uppenbarar dem för hedningarna [folken], och jag samlar in dem på deras mark och jag lämnar dem inte, för de skall vara där [för deras namn].
Hes 39:29 Och inte mera låter jag dölja mitt ansikte för dem, eftersom jag har utgjutit min ande över Israels folk [hus], säger Herren Jesus [Jashve].


Det här är alltså Guds slutliga mål. Nu är Gud framme. Nu är Israel samlat i sitt land och alla Hedningar ser det. Och det här kommer att vara för alltid.

Och som vi läste tidigare så har också Hedningarna tagit emot Jesus.

Allt det jobbiga som varit tidigare och som vi läst om är slut.

Jesus är den slutlige segraren som är erkänd av alla.

Det är han som frälst hela världen. Både Israels folk och Hedningarna.

Karl Håkan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar