lördag 22 september 2018


Anden i Ändetiden 48,
Jesus återupplivar Israel


Israel ska åter bli ett folk och ett land, det lovar alltså Gud här. Han ska återuppliva det som var en gång.

Och det är genom Jesus det ska ske.

Hes 37:3.  Och han sade till mig: Människoson [Adams barn], du skall återuppliva dessa ben [styrkor, krafter]. Och jag sade: Herren Jesus [Jashve] du vet hur [har kunskapen].
Hes 37:4.  Och han sade till mig: Profetera över dessa ben och säg till de torra benen, hör Jesu [Jashves] ord.


Jesu ord är det som gäller. Han vet hur man skapar liv. Hans frälsning ger liv och här ska alltså Jesus göra det med sitt ord.

Det här är en process som är på gång och där Jesus inte är färdig än. Men han har börjat och han kommer också att se till att det blir som han vill ha det.

Jesus är den som kan göra det, det kan vi läsa i Upp 5.

Upp 5:5. Och en av de äldste säger till mig: Gråt inte, se lejonet av Juda stam och Davids rot, segrar, för att öppna boken och bryta dess 7 sigill.
Upp 5:6. Och jag ser, och se i tronens och de 4 väsendenas mitt, och mitt bland de äldste, stod ett lamm som slaktats, som har 7 horn och 7 ögon. Det är Guds 7 andar som sänts till hela jorden.

Här kan vi just läsa om att Jesus är den som kan göra det som fordras och han kommer att göra det. Det är han som är i centrum för hela Guds frälsningsplan. Och det är Jesu offer, att han var Guds offer lam, som gör det.

Karl Håkan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar