måndag 24 september 2018


Anden i Ändetiden 50,
Gud välsignar Israel och tar hand om dem


Gud gör det som behövs. Det som har sagts av profeter i Bibeln det händer nu. Israel får sitt land och Gud ser till att Israel får det som behövs.

Hes 37:6.  Och jag sätter senor på er och jag tar fram kött på [evangelium över] er och jag skall täcka er med hud och jag lägger ande i er, och ni lever, ty jag är Jesus [Jashve].


Det vi läser är hur Israel återupprättas, det är det den här versen visar, som säger att Gud sätter senor och kött på benen, det visar, hur Israel återupplivas. Hur de samlas, Hur de sätts ihop till en Nation, Israel. Där finns vad som behövs för Gud är med. Gud välsignar och tar hand om dem.


Vi har sett under Israels existens hur många problem de varit utsatta för från sina fiender. Men Gud har räddat dem hela tiden.


Vi ser här alla stegen i Guds process.

Israel samlas och sätts ihop.
De får kraft och förmåga.
De får försvar mot yttre fiende.
Och slutligen kommer Gud att föra dem dit han vill. Hela frälsningen.

Karl Håkan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar