fredag 18 januari 2019


Jesu seger 41,
Järnstaven är ett skeende i Jesu kommande


Vi ser att Järnstaven är ett skeende i Jesu kommande. Jesus ska valla folken med en stav av Järn. Och denna stav är faktiskt Islam. Det kan man se när man läser i Breven till församlingarna.

Och det är den här järnstaven som vi upplever idag i vårt samhällen.

Upp 19:15. Och ur hans mun går ett skarpt svärd ut, för med det skall han slå folken och han skall valla dem med en järn stav, och han trampar vinpressen för vredens vin och Guds den allsmäktiges straff.

Vi hittar alltså järnstaven i brevet till Tyatira. Låt oss titta på brevet till Tyatira som är en profetia på Islam.


Upp 2:18. Och skriv detta till ängeln [budbäraren] i församlingen i Tyatira [fortsatt offer]. Så säger Guds son, han som har ögon som elds flammor och vars fötter liknar skinande koppar [brons]:
Upp 2:19. Jag vet dit slit och kärlek och tjänande och tro och din uthållighet och dina insatser, och de sista fler än de första.
Upp 2:20. Men jag har något mot dig, att du tillåter kvinnan Jesabel [Baals flöde, ö-bon, utsöndrat skräp, svettiga strömmar], hon som säger att hon är profetissa för att undervisa och för att lura mina tjänare att bedriva hor [avgudadyrkan], och att äta avgudaoffer.
Upp 2:21. Och jag ger henne tid att ångra sig från sin otukt [avgudadyrkan] och verkligen omvända sig.
Upp 2:22. Se, jag kastar, henne på sängen, och de som horar med henne in i väldig plåga [nöd, förföljelse], om inte de omvänder sig från sina handlingar.
Upp 2:23. Och hennes barn skall jag krossa och tillintetgöra [döda till döds] och alla församlingarna skall veta att jag är den som granskar njurar och hjärtan och jag skall ge åt er, var och en, efter era gärningar.
Upp 2:24. Men åt er säger jag och åt övriga i Tyatira [fortsatt offer] som inte har samma lära och som inte vet Satans djup som de säger, jag skall inte lägga mera börda på er.
Upp 2:25. Men bevara det du har, tills jag kommer.
Upp 2:26. Och den som segrar och den som bevarar [vaktar, håller] mina gärningar ända till slutet, till honom skall jag ge makt över folken [hedningarna, nationerna, stammarna].
Upp 2:27. Och han skall valla [bestämma över, vara herde för] dem, med en stav av järn, för de saker som är gjorda av lera krossas, som också jag har mottagit från min far.
Upp 2:28. Och jag skall ge honom morgonstjärnan.
Upp 2:29. Den som har öra han hör vad anden säger till församlingarna.

Att det här är Islam det ser vi på uttryck som Profetissa i vers 20, precis som Islam är Profetens religion. Och vi hittar också Satans Djup i vers 24. Likaså har vi morgonstjärnan i vers 28. Islam ska alltså komma nu strax för Jesu kommande, den verkliga morgonen.

Det här är som en vallhundarna som springer runt om fåren för att föra dem samman. De kan bita ihjäl dem om de vill, och det vet fåren, därför fungerar det, och Herden använder det här för att föra dem samman, och få dem dit han vill.

Så är det också med Jesus. Han använder Islam idag för att föra oss kristna samman dit han vill. Vi ska se vad som kan hände. Hur hemskt det kan bli, om vi inte går rätt väg. Inte gör som Jesus vill.

Och här känner vi alltså åter igen oss. Gud visste vad som skulle hända och vi är nu i denna sena tid inne i Guds plan, Gud har kontroll, fast det ibland är svårt att se.

Karl Håkan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar