fredag 26 april 2019


Jesu seger 134,
Lammets hustru kommer från Gud



Här ser vi frälsningen. Lammets hustru, den frälsta människan, Jesu församling. Den kommer från Gud. Det är ett resultat av Jesu offer, av frälsningen i Jesus. Det är därför det kommer från Gud. Det är Guds verk med oss människor.

Upp 21:9. Och en av de 7 änglarna [budbärarna] som hade de 7 skålarna, som var fulla med de 7 sista plågorna, kommer till mig och säger: Kom hit, jag skall visa dig bruden, Lammets hustru.
Upp 21:10. Och han för mig i [genom] ande till ett högt och stort berg och visar mig den väldiga staden, det heliga Jerusalem, som kommer från himlen, från Gud.


Att frälsningen kommer från Gud det vet alla vi som blivit frälsta, Det är inget verk av oss själva utan det är Guds verk med oss.

Det här kan vi läsa i det som vi kallar lilla Bibeln.

Joh 3:16. För så älskar Gud världen att han ger sin enfödde son, så att var och en som tror på [litar till] honom inte skall tillintetgöras [fördärvas, förstöras] men skall ha evigt liv.

Och att Jesus är vår frälsning det ser vi också i Joh 6.

Joh 6:33. För Guds bröd det är det som kommer från himlen och ger liv till världen.

Joh 6:35. Jesus [Frälsaren] svarar dem då: Jag är livets bröd, den som kommer till mig kommer aldrig [verkligen inte] att svälta, och den som tror på mig kommer aldrig [verkligen inte] någonsin att törsta.

Joh 6:47.  Ja så är det verkligen [Amen amen], jag säger er, den som tror på mig han har evigt liv.
Joh 6:48. Jag är livets bröd.

Jesus är livets bröd, det vi ska äta, Jesus ska vi ha i oss och hans frälsning ska frälsa oss. Och allt detta kommer från himlen och är gratis.

Karl Håkan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar