torsdag 30 maj 2019


Jesu seger 168,
Jesus finns i all evighet



Jesus är både början och slutet, och slutet tar aldrig slut, Jesus finns i alla Evighet.

Upp 22:13. Jag är Alfa och Omega, början och slut [resultat], den förste och den siste.


Och tittar vi på Bibeln sista vers så finns Jesus där.

Upp 22:21. Vår Herres [Jesu, Jashve], Jesu [Frälsares] Kristi [Messias, den Smordes] nåd [glädje, gåva] vare med er alla, Amen [sant, fast].

Här ser vi Bibelns sista vers och där är Jesus och det är Jesu nåd som är det viktiga. Jesus är den som ger oss nåd.

Men är det så att Tiden kommer att ta slut, Att allt kommer att ha en ende. Vi kan titta på det vi läste nyligen

Upp 22:4. Och de skall se hans ansikte och hans namn på sina pannor.
Upp 22:5. Och där skall inte vara natt. Och de har inte behov av någon lampa eller solens ljus, för Jesus [Herren] Gud lyser över [på, åt] dem och de skall regera i evigheters evigheter.

Här ser vi att Guds folk ska regera tillsammans med Jesus i Evigheters evigheter. Det är så det är. Slutet är oändligt, och Gud är ju också oändlig han har ingen börja och inget slut. Så det är därför han är början och slutet för han finns där, jag han fanns redan innan.

Vi hittar det här också i Psalm 23.

Ps 23:6 Förvisso skall, gott och trofasthet, följa mig i alla mitt livs dagar och min vila är i Jesu hus i evighet.

Jesus kommer att vara med oss för Evigt, Det finns inge slut.

Och vi har det i Psalm 102, Jesus finns i evighet.

Ps 102:13.  Men du Jesus [Jashve] finns i evighet och ditt minne från generation till generation.

Vi finner det i Hes 37.

Hes 37:25.  Och de bor i landet, som jag gav till min tjänare Jakob, som era fäder bodde i, och de bor i det, och deras söner och sonsöner i evighet, och min tjänare David är konung för dem i evighet

Ja så här kan vi hålla på och vi hittar det på väldigt många ställen i Bibeln att Jesus är evig och hans folk ska leva med honom i Evighet.

Karl Håkan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar