lördag 6 juni 2020


Sveriges Nationaldag
2020 06 06



Idag är det Nationaldagen och då brukar man ju sjunga nationalsången, men för egen del känner jag ingen glädje när jag ser på Sverige idag. Var är vårt gamla fosterland. Var är det kristna Sverige.

Då känner jag mera för att sjunga och spela en sång om Himlen, och den stad som vi alla har framför oss och i mitt inre kom idag en sång om vårt andliga mål och då speciellt tänkte jag på den sista versen:

O må ingen bli tillbaka här i denna mörka värd. Må vi alla där få mötas efter slutad pilgrimsfärd.


När man ser på dagens Sverige, ja på hela världen idag med det Guds förnekande och förfall som råder så är det den sång som passar bäst på nationaldagen.

Här är länken så att alla kan spela den och tänka på ett bättre ställe än detta land.


Karl Håkan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar