onsdag 14 oktober 2020

Jesu seger 25, Tusenårsriket kommer att vara en ren och ärlig Demokrati med Jesus

 

Jesu seger 25,
Tusenårsriket kommer att vara en ren och ärlig Demokrati med Jesus


 
I det förra avsnittet konstaterade vi att det var Laodicea som skulle vara precis innan Jesus kom och som alltså kommer att följas av 1000 år riket.
 
Och läser vi om Laodicea så ser vi att det är Demokratirörelsen vi har idag. Den är ljum alltså bygger på kompromisser, och den fungerar alltså inte enligt Jesus.
 
Men samtidigt ger Jesus oss lösningen hur Demokratin ska fungera. Låt oss läsa om Laodicea och se vad där står.
 
Upp 3:14. Och skriv till Laodiceernas församlings ängel [budbärare]. Han som är Amen, det pålitliga och sanna vittnet, begynnelsen på Guds skapelse, säger:
Upp 3:15. Jag vet ditt handlande [arbete, slit], att du inte är kall och inte heller varm, jag skulle önska att du vore kall eller varm.
Upp 3:16. Således eftersom du är ljum och inte kall och inte heller varm, vill jag spy ut dig ur min mun.
Upp 3:17. Eftersom du säger att jag är rik och jag har välstånd och ingen saknad har jag. Och du vet inte att du är eländig [prövad, lidande] och ömklig [eländig, beklagansvärd] och fattig och blind och naken.
Upp 3:18. Jag råder dig att köpa hos mig guld renat i eld, så att du blir rik, och vita [skinande] kläder för att klä dig, så att inte din nakenhets skam [vanära, smuts, korrumperade] syns, och ögonsalva till att salva in dina ögon så att du kan [för du skall] se.
Upp 3:19. Alla som jag älskar, tillrättavisar [varnar] jag och fostrar [lär upp, agar], var alltså ivrig och ändra dig [omvänd dig].
Upp 3:20. Se jag har ställt mig vid dörren och bankar, om någon hör min röst och öppnar dörren skall jag gå in hos honom och äta middag [fest måltid] med honom och han med mig.
Upp 3:21. Den som segrar han skall få sitta med mig på min tron, som jag också sitter med min fader på hans tron.
Upp 3:22. Den som har öra han hör vad anden säger till församlingarna.
 
Här ser vi hela texten till Laodicea. Och i vers 16 ser vi just det här att Laodicea är ljum. Det är som Demokratin är idag. Det är vare sig det ena eller det andra, utan kompromisser. Och det är det som kännetecknar dagens Demokratirörelse.
 
Men det är inte kompromisserna i sig som är problemet utan att de gör att falskhet kan komma in. Den som vill förse sig själv jämställs med den ärlige, och den som vill bara gynna sin grupp på alla andras bekostnad har samma inflytande som den som ser helheten.
 
Det är det här som gör att dagens demokrati inte fungerar. Den är inte ärlig längre. Och vi ser hur fulingskap har tagit över Politiken, och hur de som bara vill gynna sig själva och sin grupp, får mer och mer att säga till om.
 
Och vi kan se hur grupper tar över våra massmedia och fyller dem med propaganda.
 
Men allt det här ska alltså ta slut. Det är det vi ser i vers 18. Det är den ädla sanningen som Jesus står för som kommer att ta över. Det är hans rena Guld som kommer att råda.
 
Och vi ser hur det är renhet. Rena kläder som vi alla ska ha. Och ett samhälle med försoning. Man får ta på sig Jesu rena kläder när man ändrar sig och vänder om och förlåter sina medmänniskor. Det ger ett samhälle som fungerar i stället för det samhälle som vi har idag, när snedsteg och felaktigheter aldrig förlåts.
 
Vi ser det här i BLM, som vill att vi idag som är vita ska förlora allt därför att för 100 till 200 år sedan fanns vita som handlade fel mot Svarta. Det är precis den typen av oförsonlighet som inte ska finna i Jesu Demokrati. Där ger omvändelse också förlåtelse.
 
Och till sist ser vi att det är våra oärliga massmedia som har tagits över av propaganda för ena sidan, som kommer att rättas till. Sanningen ska fram som den är så att vi kan se den. Alla ska se klart och så ska det vara i 1000 års riket.
 
Man kan sammanfatta det med att Demokrati med Jesus fungerar, men Demokrati utan Jesus fungerar inte. Och i 1000 års riket kommer vi att ha en Demokrati med Jesus.
 
Karl Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar