lördag 31 oktober 2020

Jesu seger 42, Summering 2, Vredens tid

 

Jesu seger 42,
Summering 2,
Vredens tid
 

Efter det vi fått se Jesus här i Upp 19 och vem han är så möter vi Vredens tid. Det är den vi också kan se i Vredes skålarna i Upp 16.
 
En annan sak som vi möter här är järnstaven som slår på vårt samhälle som man krossar ler. Det är en bild som vi också möter i Brevet till Tyatira, som är en profetia på Islam. Och idag ser vi just hur Jesus använder Islam för att slå på västvärlden som är totalt försvarslös mot den.
 
Men genom hela den här tiden som vi ser idag och som kännetecknas av hur ondskan breder ut sig. Ska vi också veta att Jesus har makten och bakom det som sker ligger Guds plan. Det är slutligen Jesus som ska segra.
 
 
Jesu seger 11, Vredens tid ingår i Jesu kommande
 
Efter beskrivningen av Jesus i Upp 19:11 – 14 har vi ett avsnitt Upp 19:15 – 16 som handlar om Vreden, den vrede som Gud känner över mänskligheten som har lämnat honom. Och här möter vi Sanningens ord, Evangelium, från Jesus, Vi möte Järnstaven och Vredens vin. Det här är den tid vi är i nu. När Jesu Vrede manifesterar sig över en värld som inte vill veta av honom.
 
Beskrivning av Jesus
 
Upp 19:11. Och jag ser himlen öppnad och se en vit [strålande] häst och han som sitter på den kallas trovärdig och sann, och han dömer i, och strider för, rättfärdighet.
Upp 19:12. Och hans ögon är som en elds flamma och på hans huvud är många [mycket] kronor och han har ett namn skrivet, som ingen förstår [vet], utom han själv.
Upp 19:13. Och han är klädd i kläder doppade i blod och namnet hans är Guds ord.
Upp 19:14. Och hären i himmelen följer honom på vita [skinande] hästar, iklädda fint linne, vitt [skinande] och rent.
 
Vredestiden och Jesu makt
 
Upp 19:15. Och ur hans mun går ett skarpt svärd ut, för med det skall han slå folken och han skall valla dem med en järn stav, och han trampar vinpressen för vredens vin och Guds den allsmäktiges straff.
Upp 19:16. Och han har på kläderna och på sin höft namnet skrivet: Konungarnas Konung och Herrarnas Herre [Jesus].
 
https://minjesus.blogspot.com/2020/10/jesu-seger-11-vredens-tid-ingar-ijesu.html
 
Jesu seger 12, Idag når Jesu ord ut till alla
 
Jesu ord finns idag tillgängligt överallt på Jorden.
 
Det här är tack vare Satellit TV och idag också tack vara Internet. Vi kan t ex i våra länder hitta flera kristna kanaler. Kanal 10 Sverige, Kanal 10 Norge, Visjon Norge, Vision Sverige, Himlen TV 7.
 
Och så har vi naturligtvis alla Kristna som sänder på Youtube, t ex Lars Enarsson.
 
Upp 19:15. Och ur hans mun går ett skarpt svärd ut, för med det skall han slå folken och han skall valla dem med en järn stav, och han trampar vinpressen för vredens vin och Guds den allsmäktiges straff.
 
Det är i Upp 14:6 som vi möter Satellit TV
 
Upp 14:6. Och jag ser en annan budbärare [ängel] som flyger högst på himlen [i mitthimlen] och som har ett evigt evangelium [gott budskap] att förkunna [predika] för dem som bor på jorden och varje folk och folkslag och språk och nation.
Upp 14:7. Han säger med väldig röst: Lyd [frukta, vörda] Gud och ge honom ära, för tiden [timmen] för hans dom kommer, och tillbe [älska, ödmjuka er för] honom som gör himmelen och jorden och hav och vattens källsprång.
 
https://minjesus.blogspot.com/2020/10/jesu-seger-12-idag-nar-jesu-ord-ut-till.html
 
Jesu seger 13, Järnstaven verkar idag
 
Idag är den tid när Jesu Järnstav verkar. Det Jesus använder som järnstav är Islam. Det kan man läsa sig till i Brevet till Tyatira i Upp 2.
 
Det är många som är förvånade att Islam har kommit till våra länder och att vi har så svårt att stå emot den. Men det är alltså profetiskt.
 
Upp 19:15. Och ur hans mun går ett skarpt svärd ut, för med det skall han slå folken och han skall valla dem med en järn stav, och han trampar vinpressen för vredens vin och Guds den allsmäktiges straff.
 
https://minjesus.blogspot.com/2020/10/jesu-seger-12-idag-nar-jesu-ord-ut-till.html
 
Jesu seger 14, Vredens vin trampas idag
 
Vi är inne i den tid när Vredens vin trampas, och när Vredesskålarna gjuts ut.
 
Hur Guds Vrede gjuts ut kan vi läsa om i Upp 16 men redan i Upp 14 möter vi Vredens vinpress utanför staden.
 
Upp 19:15. Och ur hans mun går ett skarpt svärd ut, för med det skall han slå folken och han skall valla dem med en järn stav, och han trampar vinpressen för vredens vin och Guds den allsmäktiges straff.
 
https://minjesus.blogspot.com/2020/10/jesu-seger-14-vredens-vin-trampas-idag.html
 
Jesu seger 15, Jesus har makten idag
 
Trotts det som händer idag och som verkar förvirrande när man ser det som Kristen. Så är det viktigt att komma ihåg att Jesus har makten. Det kan vi läsa i Upp 19:16.
 
Genom hela Vredens tid, liksom både före och efter, så har Jesus makten.
 
Upp 19:15. Och ur hans mun går ett skarpt svärd ut, för med det skall han slå folken och han skall valla dem med en järn stav, och han trampar vinpressen för vredens vin och Guds den allsmäktiges straff.
Upp 19:16. Och han har på kläderna och på sin höft namnet skrivet: Konungarnas konung och Herrarnas herre [Jesus].
 
https://minjesus.blogspot.com/2020/10/jesu-seger-15-jesus-har-makten-idag.html
 
 
Karl Håkan

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar