lördag 3 oktober 2020

 

Jesu seger 13,
Järnstaven verkar idag
 

Idag är den tid när Jesu Järnstav verkar. Det Jesus använder som järnstav är Islam. Det kan man läsa sig till i Brevet till Tyatira i Upp 2.
 
Det är många som är förvånade att Islam har kommit till våra länder och att vi har så svårt att stå emot den. Men det är alltså profetiskt.
 
Upp 19:15. Och ur hans mun går ett skarpt svärd ut, för med det skall han slå folken och han skall valla dem med en järn stav, och han trampar vinpressen för vredens vin och Guds den allsmäktiges straff.
 
Det är många som läser det här utan att se kopplingen till vår tid. Men den går alltså över Islam och profetian om Islam hittar vi i Upp 2 och i Brevet till Tyatira.
 
Här möter vi också Järnstaven i Upp 2:27. Men för att få sammanhanget läser vi från Upp 2:24.
 
Upp 2:24. Men åt er säger jag och åt övriga i Tyatira [fortsatt offer] som inte har samma lära och som inte vet Satans djup som de säger, jag skall inte lägga mera börda på er.
Upp 2:25. Men bevara det du har, tills jag kommer.
Upp 2:26. Och den som segrar och den som bevarar [vaktar, håller] mina gärningar ända till slutet, till honom skall jag ge makt över folken [hedningarna, nationerna, stammarna].
Upp 2:27. Och han skall valla [bestämma över, vara herde för] dem, med en stav av järn, för de saker som är gjorda av lera krossas, som också jag har mottagit från min far.
Upp 2:28. Och jag skall ge honom morgonstjärnan.
Upp 2:29. Den som har öra han hör vad anden säger till församlingarna.
 
Här möter vi Järnstaven och vi ser i Upp 2:27 att den ska krossa ler. Och när man ser på våra länder och deras reaktion på Islam så är det som att slå på ler. Det finns inget motstånd, utan succesivt kommer vi djupare och djupare in i Islam i vårt samhälle och böjer oss för del efter del.
 
Man kan också se här att det här ska äga rum strax innan Jesus kommer tillbaka. För i Upp 2:28 kan vi läsa: Jag ska ge honom morgonstjärnan. Morgonstjärnan är den stjärna som lyser precis innan solen går upp, Soluppgången är Jesu återkomst och morgonstjärnans tiden är precis innan.
 
Så när vi nu ser hur Islam slår på våra länder som när man krossar ler. Då ska vi veta att Jesus kommer mycket snart. Vi är där, och Islam är Järnstaven. Gud har förmåga att använda allt för sina syften och här använder han alltså Islam.
 
För den som vill läsa mera om Tyatira som en profetia på Islam så rekommenderas länken nedan:
 
https://minjesus.blogspot.com/2019/09/de-7-forsamlingarna-72-summering.html
 
Karl Håkan
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar