onsdag 6 januari 2021

Frälsningen 57, Summering 7, Evangelium ska ut till alla

Frälsningen 57,
Summering 7,
Evangelium ska ut till alla
 

Att sprida Evangelium, Jesu budskap om hans försoning, det är något av det viktigaste i vår uppgift som Kristna.
 
Att det är så viktigt visas av att det finns beskrivet på många ställen i Bibeln. Ja det är t o m så att redan i det första Kapitlet finns det med i profetisk betydelse.
 
Jesu försoning är något fundamentalt för hela mänskligheten och genom att alla får reda på det och tar emot så når Jesus till sist sitt mål. Att frälsa hela Världen.
 
Idag är vi där att alla kan höra Evangelium. Genom Internet och genom TV satelliter så finns Evangelium tillgängligt överallt idag. Så det här visar att vi idag är i Ändens tid, när Evangelium har nått hela världen.
 
Frälsningen 37, Vi är i ändens tid idag
 
Här kan vi läsa att vi är i ändes tid och att Jesus kommer snart. Och det tänkte man alltså redan då när det här skrevs. Men idag gäller det ännu mer.
 
Hur kan vi veta det, att Jesus kommer mycket snart idag, när han inte kommit på nästan 2000 år. Jo det kan vi för att Israel har blivit nation. En mycket stor profetisk händelse som ska hända strax före Jesu kommande.
 
Och i Upp 13 kan vi dessutom läsa både om TV och Internet som en inledning just på den sista tiden och vi har sett dem i vår tid alltså är ändens tid högaktuell nu.
 
Upp 22:7. Se, jag kommer snart [plötsligt], välsignad är den som tar vara på profetians ord, i den här boken.
 
Frälsningen 37, Vi är i ändens tid idag (minjesus.blogspot.com)
 
Frälsningen 38, Bara Jesus är vår Gud
 
Det finns bara en frälsare och det är Jesus, igen annan ska vi be till och ingen annan är vår Gud. Det är viktigt och det är ett av de viktiga buden i 10 Guds bud.
 
Upp 22:8. Och jag Johannes, som ser och hör det här, faller ner, när jag ser och hör, för att tillbe framför ängelns [budbärarens] fötter, han som visade mig det här.
Upp 22:9. Men han säger till mig: Se upp, gör inte så. För jag är din medtjänare och dina bröders profeternas och deras som bevarar skriftens [bokens] ord. Det är Gud du skall tillbe.
 
Frälsningen 38, Bara Jesus är vår Gud (minjesus.blogspot.com)
 
Frälsningen 39, Gå ut i hela världen och sprid Evangelium
 
Gud uppmanar oss att sprida hans budskap, att sprida hans Evangelium. Guds ord ska inte stängas in, utan släppas ut, Ropas ut, Spridas.
 
Upp 22:10. Och han säger till mig: Försegla inte den här bokens profetias ord, för tiden är nära.
 
Frälsningen 39, Gå ut i hela världen och sprid Eva... (minjesus.blogspot.com)
 
Frälsningen 40, Fram till Jesus kommer är allt som vanligt
 
Det är det vi möter här i Upp 22:11, att allt kommer att vara som vanligt fram till dess Jesus kommer. Den som gör orätt kommer att fortsätta att göra det, och den som följer Jesu väg kommer att göra det.
 
Upp 22:11. Den som är skyldig skall göras mera skyldig, den som orenar skall fortsätta orena, den rättfärdige skall fortsätta att göra rätt, och den helige skall fortsätta helga sig.
Upp 22:12. Och se jag kommer snart och för att ge min lön, från mig till en var, såsom hans gärning [arbete] är.
 
minJesus: Frälsningen 40, Fram till Jesus kommer är allt som vanligt
 
Frälsningen 41, Jesus ger oss lön
 
Jesus ska ge oss lön för vår möda. Det har han sagt och redan här i tiden ska vi få tillbaka flera gånger om det som vi försakar när vi följer honom, det kan vi läsa från Jesu egna ord i Mark 10:28 – 31.
 
Upp 22:12. Och se jag kommer snart och för att ge min lön, från mig till en var, såsom hans gärning [arbete] är.
 
minJesus: Frälsningen 41, Jesus ger oss lön
 
Karl Håkan
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar