fredag 22 januari 2021

Jesus presenteras 14, Jesus är helt överväldigande i sin makt

 

Jesus presenteras 14,
Jesus är helt överväldigande i sin makt
 

Att Jesus är helt överväldigande i sin makt ser vi på Johannes som faller till marken när han ser Jesus. Men hos Jesus behöver man inte vara rädd. Han är vår vän. Han tar hand om oss.
 
Upp 1:17. Och då jag ser honom faller jag mot hans fötter som död, och han lägger sin högra hand på mig och säger till mig: Var inte rädd, jag är den förste och den siste.
Upp 1:18. Och levande, och jag blev död, och se jag är levande i evigheternas evigheter, Amen. Och jag har helvetets [dödsrikets] och dödens nycklar.
 
Ja vi behöver inte vara rädda hos Jesus, för han använder inte sin makt mot oss utan i stället för oss. Det är i Jesus som vi får kraft att göra det som han vill att vi ska göra.
 
Jesus är Evig och han har besegrat ondskan, det är därför som han har makten. Det är därför det är tryggt hos honom.
 
Och likt Johannes gjorde får vi alla ta emot det budskap som Jesus vill ge oss. Och vi får ta emot kraften från honom att resa oss upp och gå åstad och bli hans vittne, att föra ut hans Evangelium. Jesus har en tanke med var och en och det är när vi kommer in i den som vi till fullo blir Jesu tjänare.
 
Karl Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar